قراردادی برای آزمایش نانوذرات متخلخل در داروهای استنشاقی

شرکت اینهالیشن ساینسز (Inhalation Sciences) قراردادی به ارزش ۴۹۱۰۰۰ کرون در حوزه فناوری نانو امضا کرد.

این شرکت پیشرو در فناوری نانو انجام پروژه تحقیقاتی دیگری با مرکز خدمات تحقیقاتی استنشاق (IRS)، سازمان تحقیقات قراردادی ISAB، آغاز کرده است. پروژه قبلی آنها به ارزش ۵۸۴۰۰۰ کرون در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد. این پروژه جدید به ارزش ۴۹۱۰۰۰ کرون، نسخه‌های کمی متفاوت از نانوذرات متخلخل قابل استنشاق این شرکت را آزمایش خواهد کرد. مطالعات بیشتر روی این فناوری و توسعه نانوذرات متخلخل قابل استنشاق برای اواخر سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

اینهالیشن ساینسز استفاده از ماژول نوردهی داخل تراشه ISAB را در پروژه اصلی خود انتخاب کرد، روشی منحصر به فرد که از جوندگان آزمایشگاهی منفرد استفاده می‌کند، برخلاف آزمایش‌های معمولی که در آنها از تعداد زیادی از جوندگان استفاده می‌شوند. در این ابزار محققان می‌توانند بینی حیوان را دور بزند و به آرامی آئروسل را مستقیم به ریه‌ها برساند و در عین حال غلظت آئروسل و الگوهای تنفسی را به دقت زیر نظر بگیرد. داده‌های تولید شده فوق‌العاده دقیق و حجیم هستند و چگونگی حل شدن ذرات آزمایشی در ریه و سرعت حرکت آنها به جریان خون را ارزیابی می‌کنند.

منوش مسارت مدیرعامل ISAB می‌گوید: «این شرکت به وضوح از دقت نتایجی که ارائه می‌کنیم و تفاوتی که می‌توانیم برای آنها و مشتریانشان ایجاد کنیم قدردانی می‌کند. ما خرسندیم که تامین‌کننده ترجیحی شرکتی در این سطح هستیم و مشتاقانه منتظر ادامه این همکاری هستیم.»

شرکت اینهالیشن ساینسز در سوئد ابزارها و خدمات پیشرو در جهان را برای تحقیق در حوزه استنشاق توسعه داده و تجاری‌سازی می‌کند. ابزارهای آزمایشگاهی ثبت شده این شرکت PreciseInhale® و DissolvIt® محققان در صنعت داروسازی را قادر می‌سازد تا در مراحل اولیه تصمیمات مربوط به خط تولید دارو را اتخاذ کنند و در زمان و منابع بخش‌های تحقیق و توسعه صرفه‌جویی کنند، و محققان در مؤسسات دانشگاهی را قادر می‌سازد تا تعریف کنند که چگونه ذرات معلق در هوا و ذرات کوچک بر ریه‌های ما تأثیر می‌گذارند.