پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا مکمل بودجه سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد

پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا به منظور درخواست مکمل بودجه برای سال ۲۰۲۲، گزارشی از فعالیت‌های خود را منتشر کرد که در آن اهم فعالیت‌های این پیشگامی درج شده است.

پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا (NNI) مکمل درخواست بودجه سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد. این مکمل به عنوان گزارش سالانه NNI عمل می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده در این گزارش، پیشگامی ملی فناوری‌ نانو آمریکا پیشرفت چشمگیری به سوی پنج هدف شناسایی شده در برنامه راهبردی NNI 2021 داشته است. علاوه بر این، جامعه تحقیقاتی فناوری نانو به استفاده از سرمایه‌گذاری‌های پیشین NNI ادامه می‌دهد که پایه‌ای قوی برای به‌کارگیری فناوری‌ نانو برای مبارزه با کووید ۱۹ و آماده‌سازی برای همه‌گیری‌های آینده ایجاد کرد. این گزارش نمونه‌هایی از پیشرفت به سوی پنج هدف NNI را ارائه می‌دهد:

هدف ۱ اطمینان از اینکه آمریکا در تحقیق و توسعه فناوری نانو پیشرو در جهان باقی می‌ماند. طبق این گزارش، در مرکز برنامه‌های حمایتی NNI، پشتیبانی از تحقیق و توسعه فناوری نانو قرار دارد، از اکتشافات اساسی که مرزهای دانش را گسترش می‌دهد تا پیشرفت‌های کاربردی که محصولات جدید را ایجاد کرده و به رفع چالش‌های اجتماعی کمک می‌کند. سازمان‌های NNI جداگانه از مکانیسم‌های مختلفی برای تأمین مالی پروژه‌های تحقیقاتی استفاده می‌کنند تا از مأموریت‌های مربوطه خود پشتیبانی کنند. آنها و به طور جمعی از اکوسیستم تحقیق و توسعه فناوری‌ نانوی پویا که در حال پیشرفت‌های حیاتی در زمینه‌های متنوعی مانند زیست‌پزشکی، نیمه‌رساناها، انرژی، کشاورزی، هوافضا، و توسعه مواد است، حمایت می‌کنند.

هدف ۲ ترویج تجاری‌سازی تحقیق و توسعه فناوری نانو: سرمایه‌گذاری‌های فدرال در تحقیق و توسعه فناوری نانو منجر به هزاران محصول در بازار شده است و اکتشافات علمی امروزی به عنوان پایه‌ای برای نسل بعدی کاربردها، از بازسازی بافت تا کامپوزیت‌های هوافضا، عمل می‌کند. بر اساس این گزارش، NNI با به اشتراک‌گذاری اطلاعات، ارتقای دسترسی کاربران به امکانات، استفاده از منابع از طریق مشارکت عمومی-خصوصی و مشارکت در فعالیت‌های استاندارد بین‌المللی که برای تجاری‌سازی حیاتی هستند، تجاری‌سازی را تقویت می‌کند. علاوه بر این مکانیسم‌ها، دفتر ملی هماهنگی فناوری نانو (NNCO) یک کارمند ارتباطی اختصاصی با صنعت دارد که از طریق اطلاع‌رسانی، به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها و پیشنهاد همکاری‌های مناسب، با صنعت و جامعه توسعه درگیر است.

هدف ۳ ارائه زیرساخت برای حمایت پایدار از تحقیقات، توسعه و استقرار فناوری نانو: زیرساخت تحقیقاتی شامل تجهیزات فیزیکی، مدل‌های دیجیتال، شبیه سازی‌ها و داده‌ها بوده که برای تمام اهداف NNI حیاتی است. این گزارش بیان می‌کند که نیاز به ابزارهای گران‌قیمت و تخصصی همچنان یک نیاز کلیدی برای بسیاری از برنامه‌های تحقیق و توسعه فناوری نانو است. این پیشگامی امکان دسترسی محققان و توسعه‌دهندگان به ابزارهای حیاتی را فراهم می‌کند که برای ایجاد، توصیف و درک نانومواد و اجزا، دستگاه‌ها و سیستم‌های دارای فناوری نانو چنین دسترسی‌هایی ضروری هستند. آژانس‌های NNI از پیشرفت‌ها در توسعه ابزار، ایجاد امکانات، و ایجاد و انتشار منابع پشتیبانی می‌کنند.

هدف ۴ درگیر کردن مردم و گسترش نیروی کار فناوری نانو: موقعیت آمریکا به عنوان رهبر جهانی در نوآوری در فناوری نانو متکی بر استعداد در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) و نیروی کار بسیار ماهر برای هر جنبه‌ای از فناوری نانو است. NNI در ۲۰ سال گذشته از فعالیت‌های توسعه، آموزش و گسترش نیروی کار به عنوان بخشی از اهداف اولیه خود حمایت کرده است. تقویت رشد نیروی کار رقابتی و متنوع فناوری نانو در سطح جهانی یکی از اهداف راهبردی NNI است که در برنامه راهبردی NNI 2021 درج شده است. با توجه به اهمیت آموزش، توسعه نیروی کار، و مشارکت عمومی در کل اکوسیستم فناوری نانو، این تلاش‌ها اکنون یک هدف مستقل در NNI است.

هدف ۵ حصول اطمینان از توسعه مسئولانه فناوری‌ نانو: از آغاز NNI، توسعه مسئولانه یک ستون جدایی‌ناپذیر از این پیشگامی بوده است. برنامه راهبردی ۲۰۲۱ NNI چارچوبی گسترده را برای توسعه مسئولانه عرضه می‌کند که شامل ملاحظات طولانی مدت مانند درک مفاهیم اخلاقی، قانونی و سایر مفاهیم اجتماعی (ELSI) و پیامدهای زیست محیطی، سلامت و ایمنی توسعه فناوری نانو است. این چارچوب مفاهیم جدیدی، از جمله تاکید بر ایجاد تنوع، برابری و دسترسی و انجام مسئولانه تحقیق را در بر می‌گیرد. این تلاش‌ها به دنبال اهداف NNI برای کمک به اطمینان از یکپارچگی تحقیق و توسعه فناوری نانو و تقویت اعتماد عمومی، است.