صندوق سرمایه‌گذار خطرپذیر بلژیکی به دنبال استارت‌آپ‌های نانویی

صندوق سرمایه‌گذار خطرپذیر Imec.xpand در بلژیک بودجه‌ای برای حمایت ازشرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌ فناوری‌نانو جذب کرده است.

یک صندوق حمایت از استارت‌آپ‌ها در بلژیک، مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای استارت‌آپ‌های بلندپرواز در حوزه فناوری‌های عمیق نظیر فناوری‌نانو جذب کرده است. تمرکز Imec.xpand بر تبدیل نوآوری در بخش فناوری‌نانو به شرکت‌های موفق جهانی است.

Imec.xpand مستقر در لوون، در مرحله اولیه جذب سرمایه برای نوآوری در فناوری عمیق، موفق به جذب سرمایه ۱۵۰ میلیون یورویی شده است است. مبلغ جمع‌آوری شده بیش از ۳۰ میلیون یورو بیشتر از هدف اولیه است.

صندوق Imec.xpand توسط مرکز تحقیقات و نوآوری در نانوالکترونیک و فناوری دیجیتال (imec) راه‌اندازی شده است، بر تبدیل نوآوری نانوفناورانه سخت‌افزاری به شرکت‌های موفق جهانی تمرکز دارد. این صندوق استارت‌آپ‌های جاه‌طلب در حوزه فناوری‌نانو را هدف قرار خواهد داد.

تام وانهوت، شریک imec.xpand گفت: «این صندوق اولین گام به سوی هدف ۲۵۰ میلیون یورویی ما است که پلتفرم ما را به‌عنوان یک بازیگر اصلی در اکوسیستم سرمایه‌گذاری خطرپذیر فناوری عمیق تثبیت می‌کند.»

اولین سرمایه‌ جمع‌آوری شده در ۱۶ شرکت سرمایه‌گذاری شد که تا به امروز تقریباً ۳۵۰ میلیون یورو کمک مالی نیز به این مبلغ اضافه شده است. این صندوق در زمره ۵ درصد از امیدوارکننده‌ترین صندوق‌های اولیه در جهان قرار دارد. نمونه کارها پیشین این صندوق شامل یک تک شاخ، PsiQuantum و چندین مینی شاخ است. سرمایه‌گذاری‌های موفق اخیر روی PsiQuantum، Spectricity، Celestial AI، Fabric8labs و Axelera AI پتانسیل عظیم این شرکت‌های نوآورانه فناوری عمیق را نشان می‌دهد.