رونمایی از باتری‌های نانویی با قابلیت استفاده در صنایع

شرکت پولی‌ژول (PolyJoule) از باتری‌های پلیمری تقویت شده با گرافن رونمایی کرد. این شرکت، یکی از اسپین‌آف‌های موسسه فناوری ماساچوست (MIT) است، که به تازگی از فناوری باتری جدید مبتنی بر پلیمرهای رسانا و سایر مواد آلی و غیرفلزی خود رونمایی کرده است.

این باتری‌های نانویی برای ۱۲۰۰۰ چرخه با عمق تخلیه ۱۰۰ درصد آزمایش شدند. این باتری‌ها با استفاده از یک سلول الکتروشیمیایی استاندارد و دو الکترودی حاوی پلیمرهای رسانا، یک کامپوزیت کربن/گرافن و یک الکترولیت مایع غیر قابل اشتعال ساخته شده‌اند. آندها و کاتدهای متناوب در هم تنیده شده و سپس به صورت موازی به هم متصل می‌شوند تا یک سلول را تشکیل دهند.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «باتری‌های ما برای مطابقت با نیازهای کاربردهای ایستایی برق طراحی شده‌اند که ایمنی بالا، طول عمر قابل توجه، هزینه‌ و ردپای محیطی کم، از عوامل کلیدی توسعه این فناوری هستند. سلول‌های پلیمری رسانای شرکت پولی‌ژول  عملکرد باتری‌ها را افزایش می‌دهند، در حالی که به دلیل طراحی مدیریت حرارتی بدون HVAC، عمر مفید در آن‌ها افزایش یافته و هزینه‌های کارخانه را  نیزکاهش می‌دهند.»

شرکت پولی‌ژول توضیح داده است که این باتری ممکن است برای کاربردهای صنعتی مانند تنظیم فرکانس، ذخیره‌سازی انرژی هیبریدی و پشتیبان گیری از مرکز داده با توان بالا استفاده شود.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط MIT، بسته‌های باتری تا پنج برابر بزرگ‌تر از سیستم‌های لیتیوم یونی با همان ظرفیت هستند و نیازی به کنترل فعال دما ندارند. این باتری‌ها انرژی را از طریق سیم‌های برق عرضه می‌کند که به گفته شرکت پولی‌ژول می‌تواند به سرعت تا ۱ مگاوات برق را در کمتر از ۱۰ ثانیه تخلیه کند و در کمتر از پنج دقیقه شارژ شود.

ابعاد هر سیم برق ۲٫۲ متر در ۰٫۸ متر در ۳٫۴ متر و وزن آن ۱۵۹۰ کیلوگرم است. ولتاژ اسمی آن ۵۲۸ ولت و محدوده ولتاژ ۱۵۸ ولت تا ۹۷۲ ولت است. این شرکت عملکرد مداوم باتری را در دماهای بین منفی ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد را با حداقل تلفات ظرفیت تضمین می‌کند. این باتری حاوی لیتیوم، کبالت یا سرب نیست و به گفته شرکت پولی‌ژول از مواد عاری از عناصر خاک‌های نادر در آن استفاده شده است.