بررسی عملی یک ژاکت تقویت‌شده با گرافن

سردبیر یکی از سایت‌های خبری نانویی به تازگی از تجربیات چند ماهه استفاده از یک ژاکت گرافنی سخن گفته است، ژاکتی که توسط شرکت ویرگرافن تولید و عرضه شده‌است.

رون مرتنز، سردبیر سایت خبری گرافن‌اینفو تجربه استفاده از یک ژاکت تقویت‌شده با گرافن را در قالب یک متن خبری منتشر کرده است. وی در این خبر می‌گوید:

شرکت ویرگرافن (WearGraphene) به تازگی ژاکت زمستانی تقویت شده با گرافن خود را به بازار عرضه کرده است. من چند ماه از این ژاکت استفاده کرده‌ام، از جمله دو سفر به اروپا در طول فصل بهار، و این چیزی که می‌خوانید نقد من درباره این ژاکت است.

اول از همه، ژاکت بسیار براق به نظر می‌رسد (البته به نظر من)، جنس آن کیفیت بالایی دارد. بسیار سبک است و به راحتی بسته‌بندی می‌شود. جیب‌ها، کمربند و بند کشی زیادی در این ژاکت وجود دارد که واقعاً مفید است و به شما کمک می‌کند تا این ژاکت را طوری تنظیم کنید که کاملاً جا بیفتد.

این ژاکت به دو صورت از گرافن استفاده می‌کند. گرافن با هدف دستیابی به تنظیم حرارتی به ژاکت تزریق می‌شود، به این معنی که ژاکت گرما را به‌طور مساوی در سراسر بدن شما توزیع می‌کند. این شرکت می‌گوید که این امر آن‌ها را قادر می‌سازد تا یک ژاکت بسیار سبک بسازند که محافظت عالی را ارائه می‌دهد.

این ژاکت همچنین شامل عناصر گرمایش گرافن، در جیب و در پشت خود است. این موضوع بسیار خوب است. شما باید آن را به یک پاور بانک وصل کنید و می‌توانید دمای گرمایش را کنترل کنید (سه نوع تنظیم مختلف). گرم شدن جیب را بسیار عالی دیدم، اما عنصر گرمایش در پشت آن کمتر بود، در واقع فقط زمانی آن را احساس می‌کردم که ژاکت به پشتم فشار داده شود (مثلاً هنگام نشستن روی صندلی).

شرکت ویرگرافن می‌گوید که این ژاکت کاملا ضد آب و مقاوم در برابر سرما است. من چند بار از آن در باران استفاده کردم و واقعاً خوب بود. با این حال، بدون گرمایش، ژاکت برای تحمل دمای بسیار پایین کافی نیست – من یک ک  معمولی دارم که بسیار گرمتر از این ژاکت گرافنی است؛ البته در عین حال بسیار حجیم‌تر نیز است.

همچنین گفته می‌شود که این ژاکت ضد اشعه ماوراء بنفش بوده، قابل شستشو در ماشین لباس‌شویی است، بادوام، غیرسمی، ضد حساسیت و ضد میکروبی نیز است. من نمی‌توانم هیچ یک از اینها را تایید کنم، اما معتقدم که این ویژگی‌ها می‌تواند در این ژاکت وجود داشته باشد.

به‌طور خلاصه من فکر می‌کنم این ژاکت یک محصول عالی است، من از آن بسیار راضی هستم.