ثبت پتنت برای توسعه کسب و کار در حوزه نانوزیست‌حسگر

کاردیا بیو (Cardea Bio) یکی از تولید کننده‌های انبوه حسگرهای زیستی گرافنی در جهان است که موفقیت مستمر خود را در این حوزه از طریق حفاظت گسترده از مالکیت معنوی (IP) تضمین می‌کند. این شرکت به تازگی پتنت‌هایی در کشورها کره جنوبی، چین و اروپا به ثبت رسانده است که در کنار پتنت‌های این شرکت در آمریکا، به حفظ مالکیت فکری خود در کشورهای مختلف پرداخته است.

پورتفولیوی کاردیا بیو به سرعت در حال گسترش است، اکنون این شرکت که یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت ترانزیستورهای حاوی مواد زیستی و نانومواد است، دارای ۲۸ پتنت ثبت شده و ۳۳ پتنت در انتظار ثبت است. این پتنت‌ها موقعیت پیشرو کاردیا بیو را در صنعت حسگرهای زیستی گرافن تثبیت می‌کند، جایی که آن‌ها پلتفرم BPU™ (واحد پردازش سیگنال زیستی) را به بازار عرضه کرده‌اند.

گلداسمیت از محققان این شرکت می‌گوید: «در دنیای زیست‌حسگرهای گرافنی و حوزه بیوالکترونیک، بیشتر حسگرها و ابزارها برای اندازه‌گیری یک یا چند عنصر زیستی ساخته شده‌اند. با این حال، ترانزیستورهای اثر میدانی گرافن با دروازه مایع (gFET) – چیزی که ما آن را واحد پردازش سیگنال زیستی (BPU) می‌نامیم،  یک پلت‌فرم همه کاره است که امکان اندازه‌گیری انواع سیگنال‌های زیستی را در حسگر فراهم می‌کند، بنابراین ما می‌توانیم انواع سیگنال‌های زیستی مختلف را به صورت الکترونیکی به اطلاعات دیجیتال ترجمه کنیم.»

گلداسمیت ادامه می‌دهد: «ما از طریق مقالات علمی و مشارکت‌های تجاری خود، نشان دادیم که در صنعت زیست‌الکترونیک و حسگرهای زیستی گرافنی پیشرو هستیم. همانطور که پیشرفته‌ترین طرح‌های حسگر زیستی گرافنی را اختراع کردیم. در فرآیندهای تولید، ما مفتخریم که چندین اختراع بین‌المللی مورد نیاز برای ساخت و استفاده تجاری از ترانزیستورهای اثر میدانی گرافن و فناوری‌های حسگر زیستی خود را تضمین کرده‌ایم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه می‌توانند به این نوآوری‌ها و IP دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، ما دسترسی تجاری آسان به پلتفرم BPU خود را فراهم کرده‌ایم، پلتفرمی که می‌تواند کل حوزه را به جلو حرکت دهد و همه ما را برای موفقیت‌های آینده آماده کند.»

دکتر رنگارجان سمپات، معاون ارشد و رئیس مرکز نوآوری در زیمنس هلث‌اینرز، گفت: «تیم تحقیقاتی من تحت تأثیر تیم‌های علمی و فنی کاردیا بیو قرار گرفته است. از گزارش‌های منتشر شده، این اطمینان به ما داده می‌شود که کاردیا بیو می‌تواند محصولات مورد نظر خود را در بازارهای مختلف عرضه کند.»

مایکل هلتزن، مدیرعامل کاردیا بیو می‌گوید: « در طول دو سال گذشته، ما با موفقیت توانایی خود را برای افزایش تولید تراشه نشان داده‌ایم، به علاوه ما یک تیم در کلاس جهانی ساخته‌ایم و وارد مشارکت‌های جهانی متعددی شده‌ایم. همه اینها بر اساس توانایی ما در اختراع فناوری‌های اختصاصی و همچنین محافظت شده است. فرآیندها و مالکیت‌های فکری ما را کاملاً در موقعیتی قرار می‌دهد تا کسب‌وکارمان را برای ۲۰ سال آینده به جلو ببریم»

وی ادامه می‌دهد: «برنامه‌ی پرچم‌دار ما که به زودی در پلتفرم BPU خودمان معرفی می‌شود، دارای پتانسیل برای آغاز یک تغییر پارادایم در مدیریت پزشکی جهانی، با توانایی ایجاد تأثیر مثبت قابل توجه بر چالش مراقبت‌های بهداشتی است که در آن میلیون‌ها نفر در حال حاضر سالانه جان خود را از دست می‌دهند.»