برگزاری مدرسه تابستانی و نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی نانو

مدیر ترویج دانش آموزی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اعلام برگزاری مدرسه تابستانی و نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی نانو، گفت: هدف از برگزاری این رویداد، ترویج فناوری نانو و آموزش روش‌‏های پژوهش در این حوزه به دانش‌‏آموزان است.

به گزارش باشگاه نانو، مهیار خادم مدیر ترویج دانش‌آموزی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و دبیر شورای سیاست‏‌گذاری این رویداداظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد، ترویج فناوری نانو در سطح دانش‌آموزی با مدل یادگیری پروژه محور و رویکرد شناختی است. این رویداد برای اولین بار زیر نظر ستاد نانو و با همکاری باشگاه نانو و جشنواره ابن سینا در سال جاری اجرا می‏‌شود.

خادم در رابطه با مدرسه تابستانی نانو گفت: در این رویداد پروژه‏ هایی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌‏گیرد که با همراهی معلمان راهنما و به صورت گام به گام، روند اجرای هر یک از پروژه‌ها از طریق سامانه آموزش ابن سینا به صورت برخط و مجازی، تکمیل و نهایی می‌‏شود. که در ادامه، دانش آموزان پژوهش‏‌های خود را در قالب سمینارهای علمی، دستاوردها و محصولات در قالب اختراعات در نمایشگاه ارائه می‏‌دهند.

دبیر شورای سیاست‏‌گذاری مدرسه تابستانی و نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی نانو با اعلام این نکته که به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی حضور از طرف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اعطا می‌‏شود، ادامه داد: برگزیدگان رویداد توسط ستاد نانو حمایت شده و این امکان برایشان خواهد بود تا پروژه خود را با مشاوره‏ و راهنمایی‏ کارشناسان مورد تأیید ستاد تکمیل کنند و در پایان نیز مدارس برگزیده معرفی و تقدیر خواهند شد.

در ادامه، خانم دکتر چمک دبیر علمی این رویداد با اعلام شروع روند آموزش و فرآیند راهنمایی دانش‌‏آموزان از ابتدای تیرماه سال جاری گفت: بررسی پروژه‌ها و داوری‏‌های این دوره در هفته پایانی مردادماه انجام می‏‌شود.

دبیر علمی رویداد با یادآوری این موضوع که علاقه‏‌مندان برای شرکت در این رویداد نیازمند دانش خاصی در حوزه فناوری نانو نیستند، ادامه داد: این رویداد برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو توسط باشگاه نانو و هفتمین جشنواره ابن‏ سینا برگزار می‏‌شود که دانش‌آموزان به صورت فردی یا گروه‏‌های ۲ یا ۳ نفره می‏‌توانند در هفت موضوع چالشی که برای تحقیق در نظر گرفته شده است، از طریق پایگاه اینترنتی مدرسه تابستانی به آدرس (http://nanosummerschool.ir) برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام نمایند.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان توسط باشگاه نانو و ستاد ویزه توسعه فناوری نانو حمایت می‌شوند، افزود: دانش‌آموزان برگزیده برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات آزمایشگاه‏‌های آموزشی فناوری نانو، به این مراکز معرفی خواهند شد.