تمدید چالش ساخت افزودنی کرم‌های دست و صورت Makibeads80

چالش ساخت افزودنی کرم‌های دست و صورت Makibeads80 تمدید شد، براین اساس علاقمندان تا ۷ خرداد ۱۴۰۱ فرصت دارند تا طرح‌های خود را برای این چالش ارسال کنند.

کرم‌های مراقبتی با عناوین مختلفی برای مرطوب کردن، پوشش‌دهی و محافظت از پوست دست و صورت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این کرم‌ها دارای افزودنی‌های مختلفی هستند که تولید آن‌ها بسته به کارکرد و گستره مصرف اهمیت پیدا می‌کند. از رایج‌ترین انواع این افزودنی‌ها، پودر پلیمر اتصال عرضی از جنس پلی‌متیل متاکریلات (PMMA) است که با نام تجاری Makibeads و با گریدهای مختلف در صنایع آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شوند. از این محصول در تولید انواع کرم‌های ضدآفتاب، اصلاح رنگ (CC) و ترکیبی (BB) به عنوان مات کننده و بهبود دهنده براقیت به کار می‌رود. با توجه به حجم بالای تولید این کرم‌ها در کشور، میزان مصرف این افزودنی قابل توجه است؛ در حالیکه تامین آن به طور کامل از طریق واردات صورت می‌گیرد. از این رو تولید این محصول در داخل کشور جهت جلوگیری از خروج ارز از کشور، هدف اصلی این چالش نوآوری است.

کاربردهای مکی‌بیدز ۸۰ (Makibeads80)

 پودرهای پلیمری مکی‌بیدز ۸۰، کره‌های متخلخل سفید رنگ هستند که دارای کاربرد متعدد در محصولات آرایشی بهداشتی و کرم­های دست و صورت می­باشند. شناخته­ شده­ترین محصولاتی که افزودنی مکی‌بیدز در آن‌­ها به کارمی­روند عبارتند از کرم‌های ضدآفتاب، کرم­های CC و کرم­های BB.

کرم‌های ضدآفتاب به‌طور مشخص برای محافظت از پوست در برابر نور شدید آفتاب و یا اشعه‌های مضر آن به کار می‌روند. میزان توانایی محافظت این نوع کرم‌ها با شاخصی به نام «ضریب محافظت از نور خورشید» یا SPF نشان داده می‌شود که عدد آن به طور معمول بین ۱۵ تا ۱۰۰ است. مهم‌ترین کارکرد کرم ضدآفتاب جذب اشعه فرابنفش (UV) موجود در نور خورشید است که بدین سبب در کاهش سوختگی و نیز خطر ابتلا به سرطان پوست موثر است. پودرهای مکی بیدز نیز به عنوان افزودنی، وظیفه تقویت همین ویژگی را دارند. این پودرها در مخلوط کرمی به عنوان فیلترهایی عمل می‌کنند و با پایداری حرارتی و قدرت محافظت بالا در برابر فوتون‌ها، سد مناسبی در برابر تشعشعات فرابنفش موجود در نور خورشید به حساب می‌آیند. همچنین با جذب چربی پوست، احساس چربی کرم‌های ضدآفتاب را نیز کاهش می‌دهد.

ملاحظات فنی و الزامات راه حل پیشنهادی:

  • خواص پودر تولیدی باید به استانداردها و خواص محصول خارجی نزدیک باشد. در نتیجه محصول تولیدی باید بتواند خواص ذکر شده را تا اعداد ذکر شده در جدول زیر یا بازه‌های نزدیک به آن را کسب نماید.
  • گزارش‌ها و آنالیزهای ارائه شده بایستی از مراجع معتبر و بر اساس استاندارد بدست آمده باشند.
  • امکان تولید انبوه این محصول در داخل کشور امکان‌پذیر باشد.
  • تفسیر و شرح نتایج باستی بر اساس اصول علمی و بر پایه مستندات انجام شده باشد.