لایو صنعتی نانو: کاربردهای نانوذرات در پایپوش‌ها– ۲۸ اردیبهشت‌ماه

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، رأس ساعت ۹:۰۰ شب، با موضوع «کاربردهای نانوذرات در پایپوش‌ها»، میزبان مدیر «شرکت پاپیاطب»، خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده دکتر مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با دکتر علیرضا مسیبی، مدیر «شرکت پاپیاطب» (میهمان برنامه)، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که گروه تولیدی پاپیا طب با هدف ایجاد اصلاحات حرکتی و کاهش آسیب‌های وارده بر بدن در راستای پیشگیری و کاهش معضلات پا و عوارض ناشی از استفاده از کفش‌های غیراستاندارد مانند کمردرد و زانو درد، اقدام به تولید محصولات مراقبتی از پا کرده است. محصولات تولیدی این مجموعه شامل تجهیزات پیشگیری، مراقبتی و تخصصی پا نظیر کفش، صندل و کفی طبی متناسب با قوس پا، پد هالوکس والگوس، پد خار پاشنه، پد متاتارسال و… است که پیش از این، در زمره محصولات وارداتی بوده است. پاپیا طب با بومی‌سازی فناوری تولید این محصولات و طراحی و ساخت محصولات پاپوش و پاپزشکی جدید در تلاش است تا محصولاتی مشابه نمونه‌های خارجی را تولید و در بازار عرضه کند.

این شرکت، با بررسی بیماری‌ها و مشکلاتی که در ناحیهٔ پا وجود دارد و با طراحی و تولید محصولات مراقبتی، به رفع این بیماری‌ها و مشکلات کمک و یا از به وجود آمدن این بیماری‌ها و مشکلات پیشگیری می‌کند. گفتنی است پاپیاطب تنوع در تولید محصولات خود را گسترش داده و اقدام به تولید محصولات مراقبتی در حوزهٔ زیرنشیمن‌ها، پشتی‌ها و پشت گردنی‌های طبی کرده است. این شرکت با در اختیار داشتن امکانات، تجهیزات پیشرفته و نیروهای متخصص علاوه بر تداوم ارائهٔ محصولات با کیفیت به مشتریان، با اتکا به گروه تحقیق و توسعه (R&D) به دنبال طراحی و ساخت محصولات جدید و فناورانه و دانش‌بنیان است و توانسته علاوه بر عرضهٔ محصولات در بازار داخلی در بازار بین‌المللی نیز با تولیدکنندگان خارجی رقابت کند.

اضافه شدن خاصیت ضدباکتری با فناوری نانو به محصولات پاپیا طب باعث شده است که از ایجاد بوی بد و عرق پا جلوگیری شود. همچنین این محصولات برای استفادهٔ افراد دیابتی مناسب‌تر شده چرا که مانع رشد باکتری می‌شود. همچنین گروه تولیدی پاپیا هر ساله با ارائه محصولات جدید در حوزه سلامتی و راحتی پا، پیشرو در این حوزه می‌باشد. از محصولات جدید منطبق با آخرین تکنولوژی روز دنیا می‌توان به دستگاه اسکن پا و ارائه محصولات مرتبط با نوع پای هر شخص اشاره کرد.

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه‌ای و تخصصی و عموم علاقمندان حوزه‌های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از کاربردهای صنعتی فناوری نانو در تولید پایپوش‌ها، به طرح پرسش‌ها و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی و تخصصی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی و توسعه برنامه‌های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی‌ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان عرصه فناوری و صنعت، به‌عنوان یکی از برنامه‌های صنعتی صفحه رسمی اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی، به اجرا گذاشته می‌شود و علاقمندان می‌توانند ضمن حضور رایگان و آزاد در این برنامه‌ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت نظر (کامنت) یا پیام مستقیم (Direct)، مطرح نمایند.