ترکیب واقعیت افزودن و نانوذرات برای درمان جراحت‌های جدی

با همکاری صنعت و دانشگاه، قرار است یک ابزار مبتنی بر واقعیت افزوده ایجاد شود که با کمک نانوذرات می‌تواند به افراد نظامی و غیرنظامی که دچار آسیب و جراحت شدید شده‌اند، یاری رسانده تا از مرگ نجات پیدا کنند.

سنترلاین بیومدیکال (Centerline Biomedical) از همکاری تحقیق و توسعه‌ای با نیروی هوایی آمریکا خبر داد. آن‌ها به دنبال توسعه سامانه جدیدی برای احیای تروما  هستند که در این مسیر از فناوری واقعیت افزوده و نانوذرات استفاده می‌کنند.

سنترلاین بیومدیکال اعلام کرد که یک استارت‌آپ مستقر در کلیولند، کار بر روی پروژه‌ای را آغاز کرده تا در نهایت پلتفرم فناوری IOPS™ سنترلاین بیومدیکال را برای خدمات رسانی به نیازهای یکی از برترین مراکز مراقبت‌های بهداشتی، آموزش پزشکی و نیروی هوایی آمریکا یعنی the 59th Medical Wing (59 MDW) بهینه‌سازی کند.

کارکنان مرکز تحقیق و توسعه سنترلاین بیومدیکال با محققانی به رهبری سرهنگ دوم توماس پرسیوال، جراح قلب و عروق در نیروی هوایی ۵۹ MDW، همکاری می‌کنند. این تیم تحقیقات چند رشته‌ای در حال توسعه یک راه حل چند وجهی است که برای تثبیت بیمارانی که دچار آسیب ناشی از خونریزی شدید بالاتنه (NCTH) شده‌اند، خونریزی از داخل قفسه سینه یا شکم که با روش‌های معمولی قابل کنترل نیست، مناسب است. NCTH علت اصلی مرگ‌های ناشی از ترومای نظامی و همچنین عامل اصلی مرگ در موارد تروما غیرنظامی مانند برخورد وسایل نقلیه موتوری است.

راه حل این تیم ترکیبی از فناوری نانوذرات جدید در حال توسعه در ۵۹ MDW با فناوری نوآورانه ناوبری الکترومغناطیسی واقعیت افزوده (AR) سنترلاین بیومدیکال است. این نانوذرات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توانایی محلی‌سازی ناحیه آسیب را به تیم پزشکی ارائه می‌دهند، پس از آن عینک‌های AR وسیله‌ای برای حرکت یک بالون احیا‌کننده در داخل رگ‌های خونی آسیب دیده ارائه می‌کنند که می‌تواند برای کنترل خونریزی باد شود. این فناوری  برای آزمایش‌های پیش بالینی در نظر گرفته شده است.

این برنامه همکاری مشترک در بخش تحقیق و توسعه در چارچوب اهداف سنترلاین بیومدیکال است که به دنبال راه‌اندازی تجاری اولین محصول IOPS™ است.