ارائه بزاری برای تحقیق و توسعه در بخش نانوذرات لیپیدی

شرکت کناور (KNAUER)، تامین‌کننده واحدهای تولید نانوذرات لیپیدی (LNP) به تازگی سامانه‌ی جدیدی ارائه کرده است که برای تحقیق و توسعه و همچنین مطالعات پیش بالینی و در مقیاس کوچک روی نانوذرات لیپیدی قابل استفاده است.

این سیستم که با نام IJM NanoScaler شناخته می‌شود، برای تحقیق و توسعه نانوذرات لیپیدی طراحی شده و به دانشمندان اجازه می‌دهد تا پارامترهای بهینه را برای فرمولاسیون نانوذرات لیپیدی حاوی API تعیین کنند. این ترکیبات دارویی فعال شامل API پیچیده یا ظریف مانند RNA، mRNA، siRNA و مولکول‌های مبتنی بر DNA یا محصولاتی هستند که نیاز به ورود خاص به سلول‌های هدف دارند.

NanoScaler مجهز به فناوری تولید نانوذرات لیپیدی با استفاده از ترکیب جت‌ برخوردی (IJM) است که به محققان این امکان را می‌دهد که شرایط کپسوله‌سازی را برای درمان مبتنی بر نوکلئوتید خود بهینه کنند.

IJM NanoScaler برای مصرف کم نمونه ساخته شده است تا API ارزشمند را هدر ندهد. ردپای کوچک آن به این معنی است که می‌تواند به راحتی روی میز یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه قرار داده شود.

این سیستم با پنج میکسر مختلف ارائه می‌شود تا به محققان کمک کند تعیین کنند کدام شرایط منجر به سطح بهینه کپسوله‌سازی API می‌شود. علاوه بر این، محققان می توانند از واحد اختلاط سفارشی خود استفاده کنند و از انعطاف‌پذیری و راه اندازی سیستم بهره‌مند شوند.

فرآیند فرمولاسیون را می‌توان از راه دور توسط نرم‌افزار کنترل کرد.  نرم‌افزار از یک رایانه شخصی یا لپ تاپ معمولی یا حتی یک تبلت اجرا می‌شود.

IJM NanoScaler شناسایی چندین پارامتر کلیدی نظیر شکل‌های هندسه‌ای واحد ترکیب ، نرخ و نسبت جریان ترکیب، فرمولاسیون‌های مختلف لیپیدی و پروتکل‌های رقیق‌سازی را در مرحله کپسوله‌سازی نانوذرات لیپیدی امکان‌پذیر می‌سازد.

IJM NanoScaler را می‌توان برای تولید API محصور شده با لیپید در محدوده ۱ میلی‌لیتر تا صدها میلی‌لیتر استفاده کرد، به این معنی که این سیستم برای آزمایش اثبات مفهوم و بهینه‌سازی فرآیند، آزمایشات پیش بالینی عالی است.