قراردادی برای استفاده از ابرخازن نانویی در قطارهای لهستان

شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) موافقت خود را با ZPUE برای ارائه ابرخازن به بازار لهستان و استفاده در قطارها اعلام کرد.

اسکلتون تکنولوژیز و ZPUE، بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های الکتریکی برای تاسیسات توزیع برق در لهستان، یک قرارداد تجاری برای ارائه راه‌حل‌های ذخیره انرژی به بازار لهستان منعقد کرده‌اند.

این دو شرکت نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن اسکلتون تکنولوژیز باید ابرخازن‌های ذخیره‌سازی کنار راه‌آهن را با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات در سال از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ تامین کند.

این سیستم‌ها اجازه می‌دهد تا انرژی در هنگام ترمز گرفتن قطار گرفته شود و نیروی لازم را در هنگام شتاب‌گیری قطار تامین کند. اسکلتون تکنولوژیز همچنین باید ۱۶۰ مگاوات ذخیره‌سازی را برای کاربردهای پایداری شبکه بین سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۵ تامین کند.

به عنوان نقطه شروع همکاری، این قرارداد بیش از ۳۰ میلیون یورو ارزش تجاری دارد. این دو شرکت هم‌افزایی‌های متعددی را متصور می شوند زیرا تخصص اسکلتون تکنولوژیز در ذخیره‌سازی انرژی بوده و این تخصص اسکلتون تکنولوژیز کامل‌کننده موقعیت پیشرو ZPUE در حمل و نقل و برنامه‌های این شرکت به‌عنوان یک شرکت خدماتی و رهبر بازار لهستان در بخش تولید برق است و فرصت‌هایی را برای رشد قابل توجه در سال‌های اخیر باز می‌کند.

علاوه بر بازار لهستان، اسکلتون تکنولوژیز و ZPUE به دنبال فرصت‌هایی در شمال اروپا هستند، بازاری که هر دو شرکت در حال حاضر در آن فعال هستند.

تونی موبرگ، مدیر فروش اسکلتون تکنولوژیز، گفت: «اسکلتون تکنولوژیز در موقعیت مناسبی برای کمک به لهستان در رسیدن به اهداف خود قرار دارد، زیرا عملکرد محصولات ما در بخش ذخیره انرژی بی‌سابقه است. شراکت با یک شرکت پیشرو لهستانی مانند ZPUE برای ما جالب توجه بود زیرا دو شرکت یک طرز فکر نوآورانه مشترک و تمایل به همکاری دارند. برداشتن گام‌های بعدی با هم، هر دوی ما را قوی‌تر می‌کند و ردپای اسکلتون تکنولوژیز را در بازار لهستان افزایش می‌دهد.»

فناوری گرافنی شرکت اسکلتون با عنوان Curved Graphene، با افزایش دو برابر دانسیته انرژی، پیشرفت‌های جدیدی را در این حوزه به ارمغان می‌آورند. بنابراین، برای استفاده انبوه در سیستم حمل و نقل بسیار مناسب هستند. ابرخازن‌های نانویی شرکت اسکلتون دانسیته انرژی دو برابر بیشتر از خازن‌های معمولی رقبا ایجاد می‌کند. ابرخازن‌ها که با میدان الکتریکی شارژ می‌شوند نیاز به واکنش شیمیایی ندارند و به سرعت شارژ می‌شوند. اسکلتون تکنولوژیز با استفاده از مشتقات کربنی دارای حفره‌های نانوساختار و مواد گرافنی اقدام به تولید ابر خازن می‌کند.