دستمال مرطوب نانویی با خواص ضدقارچ و ضدباکتری تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت نرمین بهداشت رادکان از توسعه فناوری دستمال‌ مرطوب‌های نانویی خبر داد که به دلیل داشتن نانوذرات مس، دارای خواص ضدقارچ و ضدباکتری است.

سید مهدی حسینی حصاری می‌گوید: «با ده سال سابقه تولید دستمال مرطوب، به دنبال محصول نانویی بودیم که خواص ضدباکتری، ضدقارچ و حتی ضدویروس داشته باشد. در این مسیر اقدام به تولید نانوذرات مس کردیم و با استفاده از همین نانوذرات مس، دستمال‌های آنتی‌باکتریال تولید کردیم که در آزمایش‌های مختلف خواص ضدباکتری و ضد قارچی آن تایید شده است. این دستمال‌های نانویی فناوری جدیدی در دنیا هستند و تا جایی که ما می‌دانیم یک شرکت کره‌ای برای توسعه این فناوری اقدام کرده و مشابه زیادی در بازار ندارد.»

دستمال‌های مرطوب به‌دلیل کاربردی و در دسترس بودن، همچنین به‌دلیل لطافتی که دارند مورد علاقه بسیاری از افراد به‌خصوص خانم‌ها و مادران جوان هستند. دستمال‌های مرطوب بر پایه آب و بدون الکل تهیه شده‌اند و برای اینکه دچار آلودگی‌های میکروبی نشوند، نگهدارنده‌هایی دارند که این نگهدارنده‌ها می‌توانند برای مصرف‌کنندگان مسائلی را به همراه داشته باشند. بنابراین توسعه فناوری دستمال‌های مرطوب نانویی می‌تواند پاسخی برای این چالش‌ باشد.

مدیرعامل شرکت نرمین بهداشت رادکان می‌‌گوید: «تجربه صادرات به کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه را داریم، پیش‌بینی می‌کنیم که این دستمال‌ مرطوب‌های نانویی نیز پتانسیل صادراتی به این کشورها را داشته باشند.»

یکی از نکات جالب توجه در این شرکت آن است که نانوذرات مس مورد استفاده در دستمال‌های مرطوب توسط خود شرکت تولید می‌شود. به گفته سید مهدی حسینی حصاری این شرکت به دنبال استفاده از این نانوذرات در محصولات دیگر نیز هست. تاکنون از این نانوذرات مس در تولید ماسک و دئودورانت استفاده شده و برنامه‌هایی برای افزایش دامنه کاربرد نانوذرات توسط این شرکت تدوین شده است.