گسترش دامنه فعالیت صنعتی در حوزه پلیمرهای مولکولی چاپ شده

شرکت ام‌پی‌آی داینستیکس (MIP Diagnostics) که در حوزه فناوری‌نانو فعالیت داشته و به سرعت در حال رشد است، به دلیل تغییر دامنه کاری، نام خود را به ام‌پی‌آی دیسکاوری (MIP Discovery) تغییر داد.

ام‌پی‌آی داینستیکس از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۵، رهبر بازار در تجاری‌سازی پلیمرهای مولکولی چاپ شده (MIPs) بوده است. این شرکت یک مجموعه IP قوی و تیمی از متخصصان را در زمینه تشخیص پزشکی در اختیار دارد.  کسب و کار این شرکت اکنون در حال تغییر به حوزه مراقبت‌های بهداشتی بوده از این رو این شرکت نام خود را تغییر داده است.

پلیمرهای الگودار مولکولی نوع جدیدی از نانوذرات هستند که برای تقلید از آنتی‌بادی‌ها برای استفاده در آزمایش‌های تشخیصی و سایر کاربردها طراحی شده‌اند. این نانوذرات قادر به هدف قرار دادن نشانگرهای بیماری هستند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها باعث موفقیت بزرگ در زمینه‌های تشخیص آزمایشگاهی (IVD) شده است. از این رو اکنون ام‌پی‌آی دیسکاوری این فناوری را به بازار مراقبت‌های بهداشتی، از جمله آزمایش سوء مصرف مواد، آزمایش ایمنی غذا و تولید سلول‌ها و ژن‌درمانی، می‌برد. نام جدید دامنه وسیع‌تری از کاربردهای پلیمرهای مولکولی چاپ شده را نشان داده و کسب و کار را در مسیر رشد مستمر قرار می‌دهد.

استفان آرجیویر، مدیر عامل شرکت ام‌پی‌آی دیسکاوری در مورد تغییر نام گفت: «ما بسیار مفتخریم که به یک سازمان مشتری مدار و حرفه‌ای تبدیل شده‌ایم. ما تیمی با تجربه صنعتی قابل توجه ساخته‌ایم و به محصول صنعتی و فناوری ثبت اختراع شده خود که توسط افراد بزرگ و قابلیت‌های مدل‌سازی مولکولی پیشرفته پشتیبانی می‌شود، دست یافتیم. همانطور که ما به حرکت رو به جلو خود ادامه می دهیم و در حوزه های متمرکز بازار نسل بعدی IVD، حسگرهای صنعتی و پردازش زیستی سلولی و ژن درمانی را هدایت می کنیم، مهم است که هویت ما نیز با ما تکامل یابد، به همین دلیل نام خود را به ام‌پی‌آی دیسکاوری تغییر دادیم.»

ام‌پی‌آی دیسکاوری یک شرکت پیشرو در زمینه پلیمرهای مولکولی چاپ شده است. این شرکت یک سامانه جدید و اختصاصی برای تولید پلیمرهای مولکولی چاپ شده ایجاد کرده است. پلیمرهای حک شده مولکولی در مقیاس نانو که به عنوان جایگزین مصنوعی برای آنتی بادی‌ها عمل می‌کنند. آن‌ها بسیار خاص، حساس و قوی هستند و کاربردهای جدیدی را در جایی که آنتی بادی‌ها به حد خود رسیده‌اند را امکان پذیر می‌کنند. آن‌ها برای استفاده در حسگرهای IVD، حسگرهای زیستی، پردازش زیستی و سایر کاربردهای صنعتی مناسب هستند.