جذب حمایت مالی برای توسعه پلتفرم‌های تشخیص سریع بیماری

شرکت زنتک اعلام کرد که دو حمایت مالی از شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی به پلتفرم تشخیص سریع این شرکت اعطا شده تا به تجاری‌سازی سریع‌تر این فناوری به منظور تشخیص بیماری‌هایی نظیر کرونا، کمک کند.

پلفترم نانویی شرکت کانادایی زنتک (Zentek Ltd)، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌ نانو، موفق به دریافت دو بسته حمایت مالی از شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی (NSERC) این کشور شده است. این دو کمک هزینه مالی به پلتفرم تشخیص سریع زنتک اعطا شده است.

شرکت زنتک اعلام کرده است که دانشگاه مک مستر دو کمک هزینه از شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی دریافت کرده که این بودجه‌ها به فناوری تشخیص سریع مبتنی بر آپتامر  این دانشگاه داده شده که لیسانس استفاده از آن به صورت انحصاری به زنتک داده شده است. کمک هزینه ماموریت‌های ائتلافی به مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار کانادا (حدود ۷۸۲,۰۰۰ دلار آمریکا) و یک گرنت ایده برای نوآوری (I2I) به مبلغ ۳۵۰,۰۰۰ دلار کانادا (حدود ۲۷۴,۰۰۰ دلار آمریکا) به این پلتفرم اختصاص داد شده است. هر دوی این کمک هزینه‌ها، بیشینه مقدار کمک هزینه ممکن تحت هر برنامه کمک مالی هستند، پرداخت‌هایی که طی دو سال آینده انجام خواهد شد.

گرگ فنتون، مدیرعامل زنتک، گفت: «تیم تحقیقاتی در دانشگاه مک مستر به نقاط عطف قابل توجهی برای پلت فرم تشخیص سریع دست یافته‌اند، از جمله ایجاد یک آپتامر جدید با میل پیوندی بالا به همه انواع شناخته شده کووید. زنتک مفتخر است که با این تیم تحقیقاتی پیشرو جهانی در دانشگاه مک مستر، با حمایت مالی قابل توجه NSERC، که تایید بزرگی از فناوری و هدف تجاری ما است، به کار خود ادامه می‌دهد.»

زنتک با استفاده از این کمک‌های مالی برای تجاری‌سازی پلتفرم تشخیصی سریع خود ادامه خواهد داد، در این مسیر از حمایت‌های تیم تحقیقاتی مک مستر از طریق کمک‌های غیر نقدی بهره‌مند خواهد شد. این کمک‌ها برای تجاری‌سازی بیشتر از طریق بهبود عملکرد آپتامرها، بهینه‌سازی سنتز تراشه‌ها و آغاز آزمایش‌های ضروری انجام خواهد شد.