تولید خودرو اسپرت با بدنه نانوکامپوزیتی

شرکت خودروسازی BAC خودروی اسپرت جدید خود را که در بدنه آن از نانوکامپوزیت استفاده شده، به بازار عرضه کرد.

شرکت خودروسازی بریگز (BAC) تولید نسل جدید سوپراسپرت خودروی مونو خود موسوم به مونو R (Mono R) با عملکرد بالاتر، سبک تر و پیشرفته‌تر را آغاز کرده است. این شرکت خودروسازی با استفاده از نانوکامپوزیت اقدام به تولید قطعات و ابزارهایی کرده است. استفاده از این نانوکامپوزیت موجب شده تا ضریب انبساط حرارتی در بدنه خودرو بهبود یابد، عاملی که برای این شرکت خودروسازی مهم بوده و می‌تواند کیفیت و پایداری را افزایش دهد.

ابرخودروی جدید Mono R در سرتاسر جهان توزیع خواهد شد و در تعدادی از شرکای فروش جهانی جدید واقع در آمریکا، سنگاپور و آلمان به نمایش گذاشته خواهد شد.

مونو R شامل تعدادی «اولین بار در صنعت» است، مثلا این خودرو شامل ۴۴ پانل بدنه کامپوزیت کربن با گرافن است. گرافن که با مشارکت دانشگاه منچستر ساخته شده است، ماده‌ای نوآورانه و سبک وزن است که مزایای وزن کم و استحکام بالا را برای این خودرو به همراه دارد. گرافن از ورقه‌های کربن با ضخامت تنها یک اتم ساخته شده، به طور قابل توجهی سبک‌تر و قوی‌تر از فیبر کربن استاندارد است و باعث کاهش وزن حدود ۲۰ درصد می‌شود.

۴۴ پنل بدنه کامپوزیت کربنی تقویت‌شده با گرافن سفارشی تغییر شکل داده شده‌اند تا مونو R حالت تهاجمی‌تری داشته باشد. چراغ‌های LED اصلی که در مرکز روی دماغه نصب شده‌اند، به ظاهری مینیمالیستی کمک می‌کنند.

شاسی منیزیم و اجزای گیربکس برای کاهش بیشتر جرم و بهبود توزیع وزن دراین خودرو به کار رفته‌اند. سیستم اگزوز جدید و فولاد ضد زنگ، کالیپرهای ترمز سبک تر و کف کربنی کاملاً جدید به این معنی است که وزن مونو R بیست و پنج‌کیلوگرم کمتر از مونو استاندارد بوده و تنها ۵۵۵ کیلوگرم وزن دارد.

نیل بریگز، مدیر توسعه محصول BAC، می‌گوید: «Mono در سراسر جهان به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌اش شناخته شده است و Mono R جدید آن را به سطح جدیدی می‌برد. تعدادی از اولین‌های صنعت  در جدیدترین مدل ما دیده می‌شوند و این ویژگی‌ها به همراه طراحی بی‌نظیر به این معنی است که Mono R به مرجع جدیدی برای ابرخودروها تبدیل شده است. ما مفتخریم که تحویل Mono R را به مشتریان در سراسر جهان آغاز می‌کنیم و می‌دانیم که هر صاحب جدید به شدت تحت تاثیر قابلیت‌های ارائه شده قرار خواهد گرفت.»