لایو صنعتی نانو: کاربردها و مزایای مستربچ‌های نانوساختار در صنایع پلیمر– ۱۱ خردادماه

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، چهارشنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱، رأس ساعت ۹:۰۰ شب، با موضوع «کاربردها و مزایای مستربچ‌های نانوساختار در صنایع پلیمر»، میزبان مدیر تحقیق و توسعه «شرکت پویا پلیمر تهران»، خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده دکتر سروش صحرائیان کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با مهندس مهدی جمشیدیان، مدیر تحقیق و توسعه «شرکت پویا پلیمر تهران» (میهمان برنامه)، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که «شرکت پویا پلیمر تهران»، به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، در زمینه تولید انواع مستربچ و کامپاند پلاستیک‌های مهندسی، پلی اولفینی و پلی استایرنی و سایر آمیزه‌های پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری فعالیت می‌کند. این شرکت، استانداردهای بین‌المللی و استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت و گواهی‌نامه‌های بهداشتی برای محصولات تولیدی خود از سازمان غذا و دارو و اتحادیه اروپا، را اخذ نموده و با استفاده از نیروهای متخصص داخلی و ماشین‌آلات و تجهیزات برتر و بروز دنیا و دانش فنی و تجربه، ضمن تامین بخش عمده‌ای از نیاز شرکت‌های معتبر مصرف‌کننده داخلی، بالغ بر ۲۵ درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی، آلمان، روسیه، سوئیس، کانادا، ترکیه، عراق و پاکستان و تمامی کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ تاییدیه دانش‌بنیان برای بخشی از محصولات تولیدی خود شده است.  تولید صنعتی مستربچ پلی‌اتیلن با چگالی بالا جهت بهبود خواص مکانیکی، مستربچ سفید پایه پلی اتیلن چگالی بالا با خواص مکانیکی بهبودیافته و مستربچ پلی‌اتیلن با دانسیته پایین با خواص مکانیکی بهبود یافته از جمله محصولات «شرکت پویا پلیمر تهران» دارای گواهی نانومقیاس است.

به عنوان مثال مستربچ‌های پلی‌اتیلنی با چگالی بالا تولیدی این شرکت در ساخت ظروف نگهداری مایعات مانند شیر، ساخت مخازن آب، ساخت انواع وسایل پلیمری آشپزخانه، ساخت ظروف نگهدارنده سوخت و ساخت لوله و اتصالات کاربرد دارند. این محصولات از  ویژگی‌هایی همچون استحکام مناسب، انعطاف پذیری قابل توجه، دانسیته بالا، حالت جامد پایدار، مقاومت در برابر نفوذ گاز، مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی، پایداری نوری کافی با قیمت مناسب برخوردارند. تولیدکنندگان نایلون‌ها و فیلم‌های مالچ، بسته‌بندی‌های مواد غذایی، بسته‌بندی‌های فروشگاهی، تولیدکنندگان بطری‌های پلی‌اتیلنی و… در شمار مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت قرار دارند.

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه‌ای و تخصصی و عموم علاقمندان حوزه‌های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از کاربردها و مزایای مستربچ‌های نانوساختار در صنایع پلیمر، به طرح پرسش‌ها از میهمان برنامه و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی و تخصصی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو و صنعت)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی و توسعه برنامه‌های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی‌ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان عرصه فناوری و صنعت، به عنوان یکی از برنامه‌های صنعتی صفحه رسمی اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی، به اجرا گذاشته می‌شود و علاقمندان می‌توانند ضمن حضور رایگان و آزاد در این برنامه‌ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت نظر (کامنت) یا پیام مستقیم (Direct)، مطرح نمایند.