تحقیقات مشترک صنعتی برای توسعه نانومحصولات جدید

شرکت اینتگران تکنولوژیز (Integran Technologies) با شورای ملی تحقیقات کانادا (NRC) برای فناوری نانولوله کربنی (CNT) و نانولوله نیترید بور (BNNT) قرارداد مجوز تحقیقات (research license agreement) منعقد کرد.

شرکت اینتگران تکنولوژیز اعلام کرد که با شورای ملی تحقیقات کانادا، به عنوان بزرگترین سازمان تحقیق و توسعه فدرال کانادا، قرارداد مجوز تحقیقات منعقد کرده است. این توافقنامه به پتنت‌های شورای ملی تحقیقات کانادا و دانش فنی نانولوله‌های کربنی (CNT) و نانولوله‌های نیترید بور (BNNT) مربوط می‌شود.

شورای ملی تحقیقات کانادا و شرکت اینتگران تکنولوژیز، با کمک مالی برنامه راه حل‌های نوآورانه کانادا (قرارداد ۳۱۱۰۳-۲۱۲۴۳۰/۰۰۱/SI)، در توسعه روش‌های تولید مقیاس پذیر برای پارچه‌های ترموپلاستیک حاوی بارهای بالای نانولوله‌ها همکاری کرده‌اند.

جینو پالمبو مدیرعامل شرکت اینتگران تکنولوژیز  می‌گوید: «این توافق با شورای ملی تحقیقات کانادا یک پیشرفت طبیعی از یک رابطه چند ساله دوجانبه سودمند بین دو سازمان ما است و ارزش فناوری شورای ملی تحقیقات کانادا را که توسط پتنت‌های متعدد در آمریکا و کشورهای دیگر محافظت می‌شود، به رسمیت می‌شناسد. شرکت اینتگران تکنولوژیز در نظر دارد پارچه‌های نانوکامپوزیت جدید را توسعه داده و تولید کند که برای این کار از فناوری‌های شورای ملی تحقیقات کانادا و فناوری نانو متالورژیکی (NanovateTM) شرکت اینتگران تکنولوژیز بهره می‌برد. این پارچه‌های چند منظوره می‌توانند برای تولید محصولات متعددی که به مقاومت در برابر ضربه و سایش نیاز دارند، به کار رود. همچنین این ترکیب فناوری مزایای عملکردی دیگر مانند مقاومت در برابر شعله و محافظ EMI را برای محصول نهایی به ارمغان می‌آورند.»

شرکت اینتگران تکنولوژیز یکی از رهبر جهانی در فناوری‌های نانو متالورژی پیشرفته است که به طیف گسترده‌ای از مشتریان  با راه‌حل‌های پیشرفته و محصول از طریق تحقیق و توسعه، فروش مواد، ساخت قراردادی و صدور مجوز فناوری خدمات ارائه می‌کند. شرکت اینتگران تکنولوژیز برای بیش از بیست سال پیشرو در توسعه فناوری نانو متالورژی بوده است و به دلیل برتری در توسعه فناوری مواد و تجاری‌سازی شهرت بین‌المللی پیدا کرده است. شرکت اینتگران تکنولوژیز دارای حقوق مالکیت معنوی برای تولید مقرون به صرفه نانوساختارهای متالورژیکی با بیش از ۲۵۰ پتنت ثبت است.