خرید بزرگترین کارخانه تولید مواد کاتدی لیتیوم آهن فسفات در آمریکای شمالی

شرکت نانووان با خرید کارخانه جانسون متی باتری متریالز (JMBM) به دنبال استفاده از مزیت‌های این کارخانه در بخش تولید مواد کاتدی لیتیوم آهن فسفات (LFP) است.

نانو وان (Nano One) یکی از تاسیسات تولید باتری LFP در آمریکای شمالی را خریداری می‌کند. نانو وان که تولید کم هزینه مواد کاتد باتری لیتیوم یون با کارایی بالا را انجام می‌دهد به تازگی خرید شرکت کانادایی جانسون متی باتری متریالز، را اعلام کرده است. این خرید برای به دست آوردن تمام سهام جانسون متی باتری متریالز تقریباً با قیمت ۱۰٫۲۵ میلیون دلار کانادا انجام شده است.

دن بلوندال مدیرعامل نانو وان در مورد این معامله می‌گوید: «نیاز رو به افزایش برای مواد کاتدی تولید شده در آمریکای شمالی فرصتی را برای نانووان فراهم می‌کند تا فناوری خود را به کار گیرد و به یک رهبر تبدیل شود. ما هیجان‌زده هستیم که موافقت خود را برای خرید جانسون متی باتری متریال  اعلام کنیم. این تأسیسات در مونترال قرار دارد و از نظر راهبردی این کارخانه در مجاورت فرودگاه‌های بین‌المللی و تأسیسات بندری قرار دارد. این مرکز و تیم نوآوری فناوری نانو وان در بریتیش کلمبیا را تکمیل می‌کند و پایگاهی عالی برای پیشرفت، گسترش و تسریع راهبردی تجاری‌سازی ما است. ما اکنون مشتاقانه منتظر همکاری با همکاران خود در جانسون متی باتری متریالز کانادا برای انتقال آرام تجاری در اواخر امسال و چشم‌انداز و برنامه‌های خود با همه سهامداران در هفته‌ها و ماه‌های آینده هستیم.»

لیام کاندون، مدیر اجرایی جانسون متی باتری متریالز، افزود: «ما در سال گذشته با نانو وان روی تعدادی پروژه کار کرده‌ایم و با مشاهده نوآوری‌های آن‌ها، معتقدیم که آن‌ها پتانسیل توسعه را به بهترین شکل ممکن دارند. ما به طور کامل متعهد به پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود هستیم.»

شرکت نانو وان با خرید این کارخانه علاوه بر به دست آوردن تیم جانسون متی باتری متریالز با تخصص در فناوری باتری، می‌تواند از ظرفیت تولید باتری جانسون متی باتری متریالز نیز استفاده کند.

این کارخانه یکی از معدود تأسیساتی است که سلول‌های باتری LFP را در آمریکای شمالی تولید می‌کند زیرا شیمی باتری عمدتاً به تولید در چین است. جانسون متی باتری متریالز مواد کاتدی لیتیوم آهن فسفات را برای «بخش باتری لیتیوم یون برای کاربردهای خودرویی و غیرخودرویی برای گروهی از مشتریان» تولید کرده است.

خرید این کارخانه اتفاق خوبی است چرا که نانو وان دارای توان مالی بالایی بوده و در حال توسعه فرآیندهای تولید جدید برای انواع شیمی باتری، از جمله سلول های LFP است. این مزیت‌ها می‌تواند به گسترش دامنه کاری این کارخانه کمک کند و به ایجاد یک زنجیره تامین LFP قوی تر در آمریکای شمالی کمک کند.