استارت‌آپ‌ هندی باتری نانویی برای خودروی برقی ساخت

یک استارت‌آپ هندی موفق به توسعه باتری‌های آلومینیم-گرافن شده است، باتری‌هایی که برای ادوات مختلف و حتی خودروها قابل استفاده هستند.

استارت‌آپ نوردیش تکنولوژیز (Nordische Technologies) و موسسه مرکزی مهندسی و فناوری پتروشیمی در بنگالورو، باتری آلومینیومی-گرافن را برای گجت‌ها و خودروهای برقی عرضه می‌کنند.

نوردیش تکنولوژیز، یک استارت‌آپ مستقر در بنگالورو است که به تازگی اعلام کرده با همکاری موسسه مرکزی مهندسی و فناوری پتروشیمی (CIPET)، اولین باتری سلولی کیسه‌ای آلومینیومی-گرافن را برای لوازم الکترونیکی مصرفی، گجت‌ها و خودروهای برقی ارائه کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که باتری سلولی کیسه‌ای آلومینیومی-گرافن سریع‌ترین باتری با قابلیت شارژ، غیرسمی، غیر قابل اشتعال و غیر لیتیومی غیر کبالتی در جهان است که طول عمر بالایی دارد.

سابیاساچی داس مدیرعامل شرکت نوردیش تکنولوژیز در این باره می‌گوید: «این سلول کیسه‌ای ابتکاری آلومینیومی-گرافن و باتری خودروهای برقی آینده نتیجه تحقیقات گسترده ما در پنج سال گذشته است. این باتری سبک وزن و با کارایی بالا با ماندگاری پنج تا هفت سال است. این باتری‌ها قابل شارژ و غیر سمی هستند.»

وی می‌افزاید: «باتری‌های قابل بازیافت را می‌توان بیش از ۳۰۰۰ چرخه شارژ کرد. دکتر کینگ شوک دوتا، دانشمند جوان CIPET، به‌عنوان هماهنگ‌کننده و محقق اصلی این پروژه خدمت کرده است.»

این شرکت همچنین اعلام کرده است که دیگر دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی نوآورانه‌اش باتری کربنی اولترا سرب (ULCB) و باتری فوم کربنی فوق‌سرب (ULCFB) هستند.