یک شرکت برزیلی پلاستیک تقویت‌شده با فناوری‌نانو ارائه کرد

گرداو گرافن (Gerdau Graphene) پلاستیک های تقویت شده با گرافن را روانه بازار کرد. این شرکت برزیلی اعلام کرد که نسل بعدی پلاستیک‌های تقویت شده با گرافن را در یک مرکز مواد پیشرفته با بودجه دولت برزیل در سائوپائولو ایجاد کرده است.

فرمول‌های مستربچ رزین پلیمری جدید تقویت‌شده با گرافن برای پلی‌اتیلن (PP) و پلی‌پروپیلن (PE) با مشارکت واحد مواد پیشرفته EMBRAPII SENAI/SP برزیل ایجاد شده‌اند و در یک سری از کاربردهای صنعتی در کارخانه‌های گرداو در حال اجرا هستند. محصولات ترموپلاستیک جدید ایجاد شده با استفاده از این فرمولاسیون‌ها قوی‌تر خواهند بود و عملکرد کلی بیشتری را ارائه می‌دهند در حالی که هزینه ساخت کمتری دارند و ضایعات بسیار کمتری در زنجیره ارزش تولید می‌کنند. پیش بینی می شود اولین تحویل تجاری در ژوئن انجام شود.

گرداو گرافن در حال توسعه افزودنی‌های گرافن برای رزین‌های بکر و همچنین پلاستیک‌ها و پلیمرهای بازیافتی، از جمله PP، PE، پلی استایرن (PS)، پلی کربنات (PC)، PVC و غیره است.

الکساندر کوریا مدیر عامل گرداو گرافن، می‌گوید: «با اضافه کردن افزودنی‌های گرافن به دستورالعمل‌های ترموپلاستیک، تولیدکنندگان پلاستیک می‌توانند محصولات پلاستیکی قوی‌تر و بادوام‌تری را با کسری از هزینه و با هزینه بسیار کمتر و مواد خام کمتری تولید کنند. از آنجا که پلاستیک کمتری برای محصولات نهایی مورد نیاز است، پلاستیک کمتری تبدیل به زباله پس از مصرف می‌شود. همچنین اثرات پایین دستی، از جمله کاهش ضایعات تولید، مصرف انرژی، حمل و نقل و موارد دیگر وجود دارد. و به‌طور چرخه‌‌ای، پلاستیک‌ها را می‌توان به گرافن تبدیل کرد و سپس دوباره مورد استفاده قرار داد.»

گوستاوو اسپینا گاودنسیو د آلمیدا، هماهنگ کننده فناوری در موسسه SENAI افزود: «گرداو گرافن و SENAI در این پروژه مشارکت دارند تا از کاربرد گرافن در صنعت برزیل استفاده کنند و سطح رقابت را در مواجهه با فرصت‌های ناشی از این روند کلان جهانی افزایش دهند. در حوزه مواد پیشرفته و نانوکامپوزیت‌ها قراردادهای امضا شده در پایان سال ۲۰۲۱ فرصتی عالی برای توسعه مواد جدید، به‌ویژه مستربچ‌ها برای استفاده در پلیمرهایی با کاربردهای صنعتی فراهم می‌کند و ارتباط گرافن را با بازار برجسته می‌نماید.