عرضه نانوکود اوره هند به بازار مالزی انجام می‌شود

شرکت ایندین فارمرز فرتیلایزر (Farmers Fertilizer Cooperative) تفاهم‌نامه‌ای برای عرضه نانو اوره به مالزی امضا می‌کند.

در جریان مجمع عمومی ICA در اسپانیا، IFFCO تفاهم نامه‌ای را باآنگکاسا (Angkasa) برای تامین کود نانو اوره تازه توسعه یافته در مالزی امضا کرد.

این تفاهم نامه توسط یوگندرا کومار، مدیر بازاریابی به نمایندگی از IFFCO و نماینده شرکت آنگکاسا امضا شده است.

بلافاصله پس از امضا این تفاهم نامه، شرکت ایندین فارمرز فرتیلایزر جزئیات آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. هدف این تفاهم‌نامه باز کردن فرصت‌های تجاری بیشتر برای همکاری مشترک مالزی و هند است. رسانه‌های خبری مالزی گزارش می‌دهند که از طریق این تفاهم‌نامه، شرکت‌های درگیر در صنایع کشت و زرع و کشاورزی قرار است امتیاز عرضه نانو اوره را با قیمت مناسب به دست آورند.

به نقل از نو عمر، وزیر توسعه کارآفرین و تعاون که در این امضا قرارداد حضور داشت، این همکاری به تلاش دولت برای توانمندسازی بخش کشاورزی کمک خواهد کرد.

این محصول ماحصل یک فناوری ثبت اختراع شده توسط IFFCO است که در مرکز تحقیقات نانوزیست ‌فناوری، گجرات، توسعه یافته است. اندازه یک نانوذرات اوره در این محصول ۳۰ نانومتر است و در مقایسه با اوره معمولی و گرانولی، ۱۰۰۰۰ برابر مساحت سطحی بالاتر دارد. با توجه به اندازه بسیار کوچک و خواص سطحی نانواوره، هنگام استفاده در گیاهان، با کارایی بالا جذب گیاه می‌شود. این نانوذرات پس از نفوذ، به قسمت‌هایی از گیاه که در آن نیتروژن مورد نیاز است می‌رسند و مواد مغذی را به‌صورت کنترل شده آزاد می‌کنند. آزمایش‌های کارآیی انجام شده روی بیش از ۴۰ محصول در بیش از ۱۱۰۰۰ مکان نشان می‌دهد که نانواوره بهره‌وری محصول را افزایش می‌دهد و می‌تواند نیاز اوره معمولی را ۵۰ درصد کاهش دهد. علاوه‌بر این، استفاده از نانو اوره (مایع) باعث بهبود عملکرد، زیست توده، سلامت خاک و کیفیت تغذیه‌ای محصول می‌شود. این نانواوره از نظر ایمنی زیستی و سمیت طبق دستورالعمل‌های دولت هند و دستورالعمل‌های بین‌المللی تهیه شده توسط OECD که در سطح جهانی تصویب و پذیرفته شده‌است، آزمایش شده‌است. IFFCO می‌گوید که این محلول نانواوره در سطح توصیه شده برای انسان، حیوانات، پرندگان، و محیط‌زیست کاملاً ایمن است. نانواوره IFFCO گامی بزرگ برای کشاورزی پایدار و سیستم‌های غذایی و همچنین به سوی کشاورزی دقیق و هوشمند است.