راه‌اندازی کارخانه‌ای برای تولید گرافن به روشی ارزان و زیست‌سازگار

شرکت هیدروگراف کلین پاور (HydroGraph Clean Power) اعلام کرده است که مرکز تولید ۱۳۰۰۰ فوت مربعی خود را در منهتن، برای تولید مواد گرافنی افتتاح کرده است.

فرآیند انفجار هایپریون (Hyperion) ثبت شده این شرکت به دلیل مصرف کم انرژی و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای، گرافن با کیفیت بالا را با هزینه کمتر و روشی سازگار با محیط زیست ارائه می‌دهد.

هیدروگراف کلین پاور، گرافن و مواد دیگر را با استفاده از فناوری خود یعنی سیستم انفجار هایپریون، تولید می‌کند. این فناوری برای مقیاس تجاری ایده‌آل است. شرکت هیدروگراف کلین پاور به‌طور فعال فرآیند اختصاصی و انحصاری خود را برای تولید گرافن، هیدروژن و سایر مواد راهبردی با قیمتی رقابتی و اثرات منفی زیست‌محیطی اندک تجاری‌سازی کرده است. محصولات این خط تولید جدید شامل گرافن فراکتال استاندارد، یک ماده افزودنی است که برای افزایش استحکام، مقاومت در برابر آب، انعطاف‌پذیری، رسانایی الکتریکی استفاده می‌شود و «گرافن واکنشی» محصول اختصاصی دیگر این شرکت با ویژگی‌های منحصر به فرد است.

استوارت جارا، مدیر اجرایی هیدروگراف کلین پاور گفت: «تکمیل تأسیسات جدید ما نقطه عطفی کلیدی در انقلاب تولید گرافن و تجاری‌سازی از آزمایشگاه به بازار است.»

فرآیند هیدروگراف کلین پاور ۹۹٫۸ درصد گرافن خالص را در دسته‌های یکسان با کمترین ردپای محیطی تولید می‌کند. این تاسیسات جدید با استفاده از رویکرد معروف “آزمایشگاه‌های بل” طراحی شده است و فضای کاری تحقیق و توسعه را در نزدیکی فرآیند تولید ایجاد کرده است. زیرساخت تحقیق و توسعه هیدروگراف کلین پاور یک شبکه منحصر به فرد از محققان رشته‌های شیمی، فیزیک و مهندسی را گرد هم می‌آورد.

دکتر کریس سورنسن، معاون تحقیق و توسعه هیدروگراف کلین پاور، گفت: «این مرکز نقطه عطفی در بخش تحقیق و توسعه هیدروگراف کلین پاور است. این فضای جدید ما اجازه می‌دهد تا نوآوری در این شرکت شکوفا شود و در ادامه موجب می‌شود تا گرافن روی صنایع مختلف در جهان تاثیرگذار شود.»

کارخانه گرافن هیدروگراف کلین پاور اکنون عملیاتی شده و تا پایان سال به تولید تجاری می‌رسد و یک طرح توسعه پنج ساله کارخانه و ایجاد شغل برای منطقه منهتن، را آغاز می‌کند.