عرضه نانولوله‌کربنی به بازار الاستومر آمریکا

یکی از تولیدکنندگان بزرگ نانولوله‌کربنی، با انعقاد قراردادی، امتیاز توزیع محصولات خود به بازار الاستومر آمریکا را به شرکت اچ‌ام رویال اعطا کرده است.

شرکت اچ‌ام رویال (HM Royal) نانولوله‌های کربنی شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال (OCSiAl) را در آمریکا توزیع می‌کند. این قرارداد برای توزیع انحصاری نانولوله‌کربنی به بازار الاستومر آمریکا است.

جوزف رویال، رئیس اچ ام رویال توضیح داد که این توافق بخشی از راهبرد اچ ام رویال برای گسترش عرضه محصولات خود به بازار سیلیکون است که شاهد افزایش تقاضا هستیم.

این مقام رسمی شرکت در ۲۱ ژوئن گفت اچ‌ام رویال در حال حاضر طیف گسترده‌ای از پلیمرها، مانند لاستیک با قوام بالا، لاستیک سیلیکون مایع و لاستیک ولکانیزاسیون دمای اتاق و همچنین پراکسیدهای کراس‌لینک شده، را ارائه می‌دهد.

نانولوله‌های کربنی او‌سی‌اس‌آی‌ال ترکیبی منحصربه‌فرد از عملکرد رسانایی هدفمند با حفظ خاصیت ارتجاعی، خواص مکانیکی بهبود یافته و توانایی افزودن رنگ را به ارمغان می‌آورند. رئیس شرکت رویال افزود: «ما پتانسیل آن‌ها را در چند حوزه کاربردی مختلف شناسایی کرده‌ایم.»

او‌سی‌اس‌آی‌ال نانولوله‌های کربنی با نام تجاری Tuball تولید می‌کند که می‌توانند در صورت استفاده در الاستومرها، یک شبکه رسانای سه‌بعدی در داخل ماتریس لاستیکی ایجاد کنند.

طبق گفته سازنده مستقر در لوکزامبورگ، دوزهای پایین از ۰٫۰۵ درصد وزنی شروع می‌شود بدون اینکه منجر به اشکالاتی در کشش یا سخت شدن شود.

چنین ویژگی‌هایی به ویژه برای تعدادی از کاربردها، از جمله اجزای رسانای وسایل نقلیه، الکترودها و حسگرهای سیلیکونی انعطاف‌پذیر، اتصال‌دهنده‌ها و لایه زیرین کابل و تایرهای خودرو بسیار مهم هستند.

او‌سی‌اس‌آی‌ال همچنین یک محصول سوسپانسیونی از نانولوله کربنی به نام Tuball Matrix را ارائه می‌کند تا کار با نانولوله‌ها را در فرآیندهای تولید معمولی ساده‌تر کند.

یان فلوز، مدیرعامل او‌سی‌اس‌آی‌ال در آمریکا، گفت: «اچ‌ام رویال کنسانتره‌های مبتنی بر حامل‌های دوستدار پلیمر و نانولوله‌های کربنی سوسپانسیون شده را به بازار عرضه خواهد کرد که کار با آن‌ها را ساده می‌کند و حفظ فرآیند ترکیب و قالب‌گیری اولیه را ممکن می‌سازد».

به گفته این مقام مسئول، محلول‌های نانولوله‌ای برای سیلیکون‌ها در حال حاضر محور اصلی همکاری است.‌با این حال، این تامین‌کننده قصد دارد عرضه را به سایر لاستیک‌ها مانند FKM، EPDM، NBR و HNBR گسترش دهد.

راه‌حل‌های مبتنی بر نانولوله ترکیبی منحصر به فرد از ویژگی‌های غیرقابل دستیابی را برای اکثر انواع الاستومرها، ترموپلاستیک‌ها، ترموست‌ها و باتری‌های لیتیوم یونی ارائه می‌کنند و به سرعت در صنایع هوافضا، خودروسازی، ساخت‌وساز، الکترونیک، بسته‌بندی و کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. فناوری نانولوله‌ها باعث توسعه باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی می‌شوند، زیرا نانولوله‌های کربنی در نهایت با تسهیل شارژ سریع‌تر، برد طولانی‌تر و ماشین‌های الکتریکی ارزان‌تر، تبدیل صنعت خودرو را از موتورهای احتراق داخلی به باتری‌ها امکان‌پذیر می‌سازند.

خواص استثنایی نانولوله‌های کربنی آ‌ن‌ها را به یک افزودنی جهانی با کاربردهای بالقوه در بیش از ۵۰ درصد از بازارهای جهانی مواد تبدیل می‌کند. او‌سی‌اس‌آی‌ال با بیش از ۱۵۰۰ شرکت در سراسر جهان شریک است.