عرضه مواد سوپرپارامغناطیس مبتنی بر گرافن

گروه مهندسی مواد پیشرفته ورسارین (Versarien) اعلام کرد مواد سوپرپارامغناطیس مبتنی بر گرافن را روانه بازار می‌کند.

ورسارین از عرضه یک نانو ماده هیبریدی جدید با خواص فوق پارامغناطیس خبر داده است که می‌تواند در طیف وسیعی از کاربردها مانند دفاعی و مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. این ماده جدید گرافن را با هر دو نانوذرات اکسید آهن و اکسید منگنز ترکیب می‌کند. توسعه آن توسط شرکت گنانومت (Gnanomat) انجام می‌شود، که ۶۲ درصد سهام آن به شرکت ورسارین تعلق دارد.

این ماده سوپرپارامغناطیس گرافن را با نانوذرات اکسید آهن و اکسید منگنز ترکیب می‌کند که خواص مغناطیسی را برای این ماده به ارمغان می‌آورد. در مقابل، گرافن رسانایی الکتریکی را برای این اکسیدهای فلزی عایق الکتریکی فراهم می‌کند. نانوکامپوزیت‌های مغناطیسی می‌توانند به آسانی به میدان‌های مغناطیسی خارجی پاسخ دهند که امکان دستکاری آن‌ها را به دنبال دارد.

کاربردهای بالقوه این ماده جدید شامل تصفیه فاضلاب است که به موجب آن آلاینده‌ها بر روی سطح گرافن جذب می‌شوند. این ماده همچنین می‌تواند در کاربردهای زیست پزشکی و زیست‌فناوری یا کاربردهای دفاعی که نیاز به محافظت از میدان‌های الکترومغناطیسی دارند، استفاده شود. دستکاری مغناطیسی می‌تواند امکان بازیابی و بازیافت گرافن را فراهم کند، کاری که با ترکیبات معمولی گرافن قابل انجام نیست.

نیل ریکتس، مدیرعامل ورسارین، گفت: «مواد سوپرپارامغناطیس ما محصول بعدی ورسارین است که با تمرکز بر ارائه راه‌حل‌های کارآمد و پایدار عرضه می‌شود. تیم های تحقیق و توسعه ما در سراسر گروه در چند سال گذشته برای بهینه‌سازی گرافن کار کرده‌اند. ما خوشحالیم که نسل بعدی مواد گرافنی را به بازار عرضه می‌کنیم.»

استیو هاج، از شرکت ورسارین، اظهار داشت: «پتانسیل این ماده بسیار امیدوارکننده است. ورسارین در حال گسترش به نسل بعدی نانومواد است و نوآوری‌هایی را برای صنایع در سراسر جهان ارائه می‌دهد. ویژگی‌های فنی مواد فوق پارامغناطیسی هیجان‌انگیز است و نشان می‌دهد که پتانسیل بسیار بیشتری برای ما برای یافتن کاربردهای نوآورانه برای سایر نانومواد وجود دارد.»

روبرتو کلمنته، مدیر عامل گنانومت، گفت: «ما معتقدیم این آغاز موج بعدی نانومواد است. با استفاده از گرافن ترکیب شده با اکسیدهای فلزی، فرصت‌های بی‌شماری برای تغییر نگاه ما به تعدادی از صنایع وجود دارد. این ماده فوق پارامغناطیسی اولین گام درمسیر گسترده‌ای از نوآوری‌ها در آینده است.»