دستاوردی در تجاری‌سازی افزودنی‌های گرافنی

شرکت اسپارک تکنولوژیز (Sparc Technologies Limited) از پیشرفت‌هایی در تجاری‌سازی پوشش‌های گرافنی خبر داد.

این شرکت اعلام کرد پیشرفت قابل توجهی در مسیر تجاری‌سازی موفق محصولات مربوط به افزودنی گرافن در حال انجام است. پیش از این اسپارک تکنولوژیز افزودنی‌های تولید کرده  بود که به پوشش‌ها اضافه می‌شوند تا خواص آن‌ها را ارتقا دهند. این نانوافزودنی‌ها تا ۴۰% بهبود در عملکرد ضدخوردگی را در پوشش‌‌ها ایجاد کرده‌اند.

اسپارک تکنولوژیز به موضوع تمایل گرافن به تجمع مجدد پرداخته است که دستیابی به سوسپانسیون‌های همگن را چالش برانگیزتر می‌کند. پیشرفت‌های اسپارک تکنولوژیز می‌تواند نه تنها برای شرکت‌های پوشش‌دهنده، بلکه برای شرکت‌های درگیر در مواد کامپوزیتی نیز سودمند باشد.

با توجه به این دستاورد، اسپارک تکنولوژیز اعلام کرد که در حال سرمایه‌گذاری در فرآیند تولید است، زیرا تجهیزات تولیدی شناسایی، آزمایش شده و به یک سایت تولیدی سفارش نیز داده شده است. تولید از طیف وسیعی از محصولات افزودنی مبتنی بر گرافن قابل فروش برای صنایع پوشش و کامپوزیت پشتیبانی می‌کند. این کار با بازاریابی و برندسازی پشتیبانی می‌شود. ثبت پتنت فناوری افزودنی‌های مبتنی بر گرافن اسپارک تکنولوژیز برای محافظت از آن‌ها ادامه دارد.

یک برنامه آزمایشی جامع در حال انجام است که به تقویت بهبود عملکرد قابل توجه در پوشش‌های اپوکسی از طریق استفاده از افزودنی‌های مبتنی بر گرافن اسپارک تکنولوژیز می‌پردازد. اسپارک تکنولوژیز نمونه‌هایی را به صورت آزمایشی تولید کرده است که برای آزمایش مشتری در دسترس هستند.

همراه با نمونه‌هایی که در دسترس هستند، ‌اسپارک تکنولوژیز به ملاقات و ارائه به تولیدکنندگان عمده پوشش ادامه داده است. اسپارک تکنولوژیز تخصص قابل توجهی در توصیف مشخصات، فرمولاسیون، پذیرش و ساخت محصولات افزودنی مبتنی بر گرافن به دست آورده است.

اسپارک تکنولوژیز همچنین به توسعه تعدادی از کاربردهای پوشش‌های مبتنی بر گرافن در بخش انرژی، به ویژه در رابطه با پروژه هیدروژن فوتوکاتالیستی  در همکاری مشترک خطرپذیر خود با دانشگاه آدلاید و صنایع آینده فورتسکیو (FFI) ادامه می‌دهد.

مایک بارتلز، مدیرعامل اسپارک تکنولوژیز، اظهار داشت: «مسیر ما به سمت تجاری‌سازی اکنون با بحث‌های مفصلی که با شرکت‌های پوشش جهانی در حال پیشرفت است، روشن است. داده‌های آزمایشی جامع، که مطابق با استانداردهای ISO انجام شده‌اند، اکنون تحت قراردادهای محرمانه/غیر افشای و قراردادهای انتقال مواد به اشتراک گذاشته شده‌اند. اسپارک تکنولوژیز با توسعه یک فرآیند تولید اختصاصی برای تولید تجاری محصولات افزودنی مبتنی بر گرافن، توانسته دانش خود را در رسیدگی به چالش‌های شناخته شده صنعت در تولید سوسپانسیون‌های گرافنی همگن نشان دهد. اسپارک تکنولوژیز اکنون آماده است تا تولید افزودنی‌های مبتنی بر گرافن را در مقیاس تجاری انجام دهد و از شرکت‌های پوشش‌دهنده‌ای که درآمد قابل‌توجهی از محصولاتی که مصارف نهایی ضد خوردگی را هدف قرار می‌دهند، حمایت کند.»

تخمین زده می‌شود که بازار پوشش‌های اسپارک تکنولوژیز تا سال ۲۰۲۵ به ۴۴ میلیارد دلار آمریکا برسد و این نتایج از تعامل بیشتر این شرکت با شرکت‌های بزرگ صنعتی حکایت دارد.