کاهش زمان مورد نیاز برای آزمایش‌های ژنتیکی حوزه کشاورزی

یکی از صندوق‌های فعال در حوزه حمایت از نوآوری در بخش کشاورزی، حمایت صدهزار دلاری از یک استارت‌آپ نانویی انجام داده است، استارت‌آپی که به دنبال کاهش زمان انجام تست‌های ژنتیکی در حوزه کشاورزی است.

نانوبیودیزاینز (NanoBio Designs)، شرکتی که به توزیع‌کنندگان غلات و تامین‌کنندگان بذر راه‌حل‌های تشخیص سریع ژنتیکی در محل ارائه می‌کند، سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰۰۰ دلاری از سوی یک صندوق نوآوری کشاورزی به نام Purdue Ag-Celerator، دریافت کرده است.

رایان اسکار، مدیرعامل شرکت نانوبیودیزاینز گفت که به دلیل افزایش نظارت‌ها برای برچسب‌گذاری مواد غذایی اصلاح‌شده ژنتیکی، به راه‌حل‌های جدید آزمایش DNA نیاز است. پلت‌فرم ExpresSeed این شرکت، آزمایش ژنتیکی را از سه تا پنج روز به چند دقیقه کاهش می‌دهد.

اسکار گفت که بودجه اعطا شده از سوی Ag-Celerator به نانوبیودیزاینز اجازه می‌دهد تا این شرکت آزمایشگاه خود را در ایندیانا ایجاد کند.

او گفت: «با حضور مستقر در آزمایشگاه، ما می‌توانیم به طور مؤثرتری با دانشگاه پردو همکاری کنیم. همکاری با پوردو و شرکای صنعتی کلیدی برای توانایی ما در تجاری سازی پلت فرم ExpresSeed خواهد بود.»

Ag-Celerator که در سال ۲۰۱۵ ایجاد شده، یک صندوق نوآوری ۲ میلیون دلاری است که برای ارائه پشتیبانی حیاتی از راه‌اندازی  کسب و کارهای جدید توسط نوآوران دانشگاه پردو طراحی شده است، شرکت‌هایی که دارایی‌های معنوی ثبت شده دانشگاه پوردو یا فناوری‌های دانش فنی پوردو را به بازار می‌آورند. این صندوق با کمک کالج کشاورزی پوردو، دفتر تجاری‌سازی فناوری بنیاد تحقیقات پوردو اداره می‌شود.

رایلی گیب، مدیر توسعه کسب و کار دانشگاه پوردو، گفت: «کشاورزان و تولیدکنندگان همیشه جزو سریع‌ترین پذیرندگان فناوری‌های جدید هستند. اشتیاق آن‌ها برای تقویت تولید محصولات کشاورزی و دامی، استارت‌آپ‌های کشاورزی مانند نانوبیودیزاینز را به ارائه فناوری‌های نوآورانه سوق می‌دهد. مفتخریم که سرمایه‌گذاری Ag-Celerator از این فناوری‌ها پشتیبانی می‌کند.»