اعطای جایزه‌ای برای توسعه روش‌های تصویربرداری با AFM

شرکت پارک‌سیستمز (Park Systems) برنده جایزه بورسیه AFM برای نقشه‌برداری توپوگرافی با میکروسکوپ سلولی الکتروشیمیایی اسکن (SECCM) را اعلام کرد. این کار با استفاده از میکروسکوپ نیروی اتمی Park NX 10 این شرکت انجام شده است.

پارک‌سیستمز تولیدکننده پیشرو میکروسکوپ‌های نیروی اتمی (AFM) بورسیه Park Systems AFM را به جن لیو از مرکز بین‌المللی نانوذرات و نانوسیستم‌های تیانجین (TICNN)، دانشگاه تیانجین چین، برای تحقیقاتش در مورد SECCM اعطا کرد.

میکروسکوپ سلولی الکتروشیمیایی روبشی آخرین نسل از فناوری میکروسکوپ الکتروشیمیایی روبشی است. این دستگاه به‌طور همزمان برای ثبت اطلاعات مورفولوژی و فعالیت الکتروشیمیایی نمونه‌ها طراحی شده است که می‌تواند به‌طور مستقیم ساختار و خواص شیمیایی آن‌ها را مشخص کند.

میکروسکوپ سلولی الکتروشیمیایی روبشی، یک روش جدید پروب اسکن نانوالکتروشیمیایی است که برای بررسی خواص الکتروشیمیایی سطوح الکترود با استفاده از میکروسکوپ نیروی اتمی پارک‌سیستمز طراحی شده است. با استفاده از SECCM، محققان می‌توانند هزاران اندازه‌گیری نانوالکتروشیمیایی (محدوده سطح قطرات از nm2 تا μm2) را روی یک سطح انجام دهند.

جن لیو می‌گوید: «تحقیق من شامل تست مورفولوژیکی با وضوح بالا، تست موقعیت‌یابی دقیق و تست تکرارپذیری برای ارائه شواهد تجربی در مورد کاربرد معمول و تجاری SECCM بود. در این پروژه، اطلاعات فعالیت توپوگرافی و الکتروشیمیایی واضح نانوذرات طلا ۴۵ نانومتری خودآرایی شده با موفقیت ثبت شد.»

کنترل جریان بسیار پایدار و حرکت بسیار دقیق نوک AFM پارک‌سیستمز، اندازه‌گیری‌های دقیق SECCM را تضمین می‌کند. این ویژگی‌ها شامل کنترل جابجایی کاملاً مستقل جهت Z، سرعت نزدیک شدن به ۰٫۱ میکرومتر در s-1 و قابلیت تشخیص جریان ضعیف کمتر از ۱٫۰ pA است. همه این ویژگی‌ها، SECCM معمولی را برای نقشه‌برداری از واکنش شیمیایی نانوسکوپی سطح امکان‌پذیر می‌کند.

بورسیه AFM پارک‌سیستمز به جن لیو در مرکز بین‌المللی نانوذرات و نانوسیستم‌های تیانجین، تعلق گرفت. کار او عمدتاً بر روی بهبود روش اسکن میکروسکوپ سلولی الکتروشیمیایی تمرکز دارد.

پارک سیستمز، یک شرکت بین‌المللی تولیدکننده AFM است. این شرکت با ارائه نوآوری، موفق شده است تا تجهیزات قدرتمندی را برای استفاده محققان به بازار ارائه کند. از سال ۱۹۹۷ این شرکت بهبود‌های بسیار نوآورانه‌ای را روی AFM خود انجام داده است.