عرضه نانوجوهرهایی برای استفاده در صنعت الکترونیک

شرکت هیدروگراف کلین پاور (HydroGraph Clean Power) جوهر جدید گرافنی خود را روانه بازار کرد.

این شرکت جوهر گرافنی را توسعه داده و به تولید انبوه رسانده است. مسئولان شرکت هیدروگراف کلین پاور این پیشرفت را گامی مهم در جهت تولید لوازم الکترونیکی ارزان، انعطاف‌پذیر و پوشیدنی می‌دانند.

عرضه این محصول یک نقطه عطف مهم در تولید فناوری تجدیدپذیر است. استوارت جارا، مدیر اجرایی شرکت هیدروگراف کلین پاور گفت: «نمایشگرهای صفحه لمسی، حسگرهای زیستی، برچسب‌های شناسایی فرکانس رادیویی و باتری خودروهای الکتریکی را می‌توان از کاربردهای این فناوری دانست.»

می‌توان این جوهر را در چاپگرهای جوهرافشان معمولی برای ساخت وسایل الکترونیکی انعطاف‌پذیر در مقیاس کوچک استفاده کرد. دکتر کریس سورنسن، معاون تحقیق و توسعه شرکت هیدروگراف کلین پاور گفت: «این دستاورد قابلیت‌های تولید را در دسترس بسیاری قرار می‌دهد.»

هیدروگراف کلین پاور پیش از این اعلام کرده بود که در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ به دنبال تولید در مقیاس تجاری در کارخانه تولیدی خود در منهتن است. برای انجام این کار، این شرکت از فناوری تولید توسعه‌یافته در دانشگاه ایالتی کانزاس استفاده می‌کند و یک برنامه پنج ساله توسعه کارخانه و ایجاد شغل برای منطقه منهتن را آغاز می‌کند. این شرکت صاحب مجوز انحصاری جهانی فناوری است که از دانشگاه ایالتی کنساو برای تولید محصولات با ارزش در بخش انرژی پاک و فناوری‌ نانو دریافت کرده است.

هیدروگراف کلین پاور، گرافن و مواد دیگر را با استفاده از فناوری خود یعنی سیستم انفجار Hyperion، تولید می‌کند. این فناوری برای مقیاس تجاری ایده‌آل است. شرکت هیدروگراف کلین پاور به‌طور فعال فرآیند اختصاصی و انحصاری خود را برای تولید گرافن، هیدروژن و سایر مواد راهبردی با قیمتی رقابتی و اثرات منفی زیست‌محیطی اندک در صنایع تولید هیدروژن و گرافن تجاری‌سازی می‌کند. محصول اولیه گرافن این شرکت که به بازار عرضه می‌شود، با فرآیند تولید هیدروژن در حال توسعه، سرآغازی برای پلت فرمی از محصولات در فضاهای مواد پیشرفته و انرژی است.

شرکت هیدروگراف کلین پاور در حال ایجاد یک بخش تحقیق و توسعه در لندن است. این گروه تحقیق و توسعه به دلیل هدایت الکتریکی مثال زدنی گرافن، بر استفاده از گرافن برای فناوری‌های جدید باتری و ابرخازن‌ها متمرکز خواهد شد.