جذب سرمایه توسط یک استارت‌آپ، برای ایجاد تحول در صنعت تولید گرافن

اینتگریتدگرافن (Integrated Graphene) یک شرکت فناور مستقر در اسکاتلند، ۸ میلیون پوند برای عرضه محصولات گرافنی به بازار، سرمایه‌گذاری می‌کند.

این استارت‌آپ اسکاتلندی با این حجم از سرمایه‌گذاری قصد دارد تا فرآیند تولید خود را برای تولید تجاری گرافن تقویت کند. گرافن که اغلب به عنوان یک ماده شگفت‌انگیز توصیف می‌شود، پتانسیل جایگزینی سیلیکون در الکترونیک را دارد. در حال حاضر، تولید گرافن در مقیاس بالا سخت است، این همان چیزی است که اینتگریتدگرافن قصد تغییر آن را دارد.

کلاوس مارکوردت، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل اینتگریتدگرافن، گفت: «ما به طور فعال در پروژه‌هایی با چندین شرکت بین‌المللی شرکت داریم تا حجم بالایی از الکترودها و ابرخازن‌ها را ارائه کنیم که نیازهای حیاتی را در تشخیص نقاط مراقبتی انسان برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها برطرف کند. ما به دنبال کمک به توسعه طیف وسیعی از ادوات برای تشخیص بیماری‌های کشنده و فعال کردن سیستم‌های انعطاف‌پذیر و پایدار کم‌هزینه برای بازارهای پررونق اینترنت اشیا، برچسب هوشمند و بازارهای فناوری پوشیدنی هستیم.»

اینتگریتدگرافن با الکترودهای گرافنی و ابرخازن‌ها کار خود را شروع کرده است. این استارت‌آپ ابتدا از فناوری ساخت در تاسیسات جدید خود در استرلینگ اسکاتلند استفاده می‌کند و سپس محصول را در سراسر جهان برای شرکای خود توزیع می‌کند.

اینتگریتدگرافن قصد دارد کارکنان خود را در سه سال آینده سه برابر کند. آیدان مک میلان، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Par Equity گفت: «اینتگریتدگرافن یک راه حل اساسی و تغییردهنده بازی را با پتانسیل ایجاد تأثیر عظیم در طیف وسیعی از صنایع در مقیاس بزرگ ارائه کرده است.»

اینتگریتدگرافن فناوری تولید نوآورانه‌ای ابداع کرده که به این شرکت اجازه می‌دهد تا فوم گرافنی سه‌بعدی با عملکرد بالا را به‌صورت خالص تولید کرده و آن را به‌صورت مستقیم روی هر نوع سطحی در دمای اتاق و در مدت زمان چند ثانیه اعمال کند. این فناوری نیازهای کلیدی بازار گرافن در سراسر جهان را برآورده می‌کند. پیش بینی می‌شود که فناوری شرکت اینتگریتدگرافن برای ایجاد فوم گرافنی با کیفیت بالا و قیمت کم به کار گرفته شود.