لایو صنعتی نانو: تولید صنعتی واشرهای آب‌بند لوله و اتصالات بر پایه فناوری نانو – ۲۹ تیرماه

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱، رأس ساعت ۹:۰۰ شب، با موضوع «تولید صنعتی واشرهای آب‌بند لوله و اتصالات بر پایه فناوری نانو»، میزبان سرپرست فروش و کنترل کیفیت «صنایع لاستیک فراپیشتاز هونام» خواهد بود.

برنامه این هفته لایو صنعتی فناوری نانو، به صورت گفتگوی زنده دکتر سروش صحرائیان، کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با مهندس میلاد پارسافرد، سرپرست فروش و کنترل کیفیت «صنایع لاستیک فراپیشتاز هونام» (میهمان برنامه)، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)، برگزار خواهد شد.

به طور کلی، واشرها یکی از قطعات پرکاربرد صنعتی محسوب می‌شوند که در همه‌ی صنایع از جمله لوله‌های آبرسانی و لوله‌های فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین وظیفه‌ی واشرها و آب‌بندها جلوگیری از نشت سیال یا گاز عبوری از اتصالات است. این قطعات به دلیل اینکه باید از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار باشند، اغلب از پلیمر ساخته می‌شوند. بهینه‌سازی عمر، خواص فیزیکی و مکانیکی این قطعات می‌تواند موجب افزایش ایمنی و صرفه‌ی اقتصادی در صنایع مختلف گردد.

گفتنی است که «صنایع لاستیک فراپیشتاز هونام»، با بهره‌گیری از فناوری نانو در ساخت واشرهای آب‌بندی اتصالات، موفق به تولید صنعتی محصولی با کارایی بالاتر نسبت به واشرهای رایج در بازار شده است. این شرکت دانش‌بنیان و صنعتی، از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات لاستیکی در جنوب کشور است. عمر واشرهای تولیدی این مجموعه، نسبت به نمونه‌های مشابه بالاتر و استفاده از آن‌ها از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه تر است. به علاوه، این محصولات، از استحکام، سختی و پایداری حرارتی مناسبی برخوردارند. «صنایع لاستیک فراپیشتاز هونام»، در سال‌های اخیر و با توجه به کیفیت بالای محصولات خود نسبت به دیگر رقبا، توانسته است ضمن کسب گواهی نانومقیاس در برخی محصولات، حجم عظیمی از تولیدات خود را به کشورهای مختلف مانند ترکیه صادر نماید.

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه‌ای و تخصصی و عموم علاقمندان حوزه‌های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از تولید صنعتی واشرهای آب‌بند لوله و اتصالات بر پایه فناوری نانو، به طرح پرسش‌ها از میهمان برنامه و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی و تخصصی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو و صنعت)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی و توسعه برنامه‌های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی‌ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان عرصه فناوری و صنعت، به‌عنوان یکی از برنامه‌های صنعتی صفحه رسمی اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)، به اجرا گذاشته می‌شود و علاقمندان می‌توانند ضمن حضور رایگان و آزاد در این برنامه‌ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت نظر (کامنت) یا پیام مستقیم (Direct)، مطرح نمایند.