گرنت ویژه‌ای برای توسعه کیت تشخیص نیاز آنتی‌بیوتیکی در بیمار

شرکت پاراگراف با همکاری چند مرکز تحقیقاتی مختلف و با استفاده از گرنت۵۵۰,۰۰۰ پوندی بنیاد نوآوری بریتانیا به دنبال توسعه کیت تشخیصی برای شناسایی نیاز آنتی‌بیوتیکی بیماران است.

شرکت پاراگراف (Paragraf) موفق به دریافت گرنت بیومدیکال کاتالیست بنیاد نوآوری بریتانیا شد. این گرنت برای توسعه کیت آزمایش تشخیصی مبتنی بر گرافن برای شناسایی فوری بیمارانی که نیاز به درمان آنتی‌بیوتیکی دارند، به این شرکت اعطاء می‌شود.

این محصول مقرون به صرفه، قابل حمل، با استفاده آسان و مبتنی بر گرافن خواهد بود. پاراگراف، شرکتی است که رویکردی مقیاس‌پذیر برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر گرافن ارائه می‌کند.

این شرکت برنامه‌ای برای توسعه نسل جدیدی از محصولات تشخیصی مبتنی بر گرافن دارد، تجهیزاتی که  در عرض چند دقیقه نتایج را ارائه می‌دهد.

این شرکت مستقر در کمبریج در حال شروع برنامه‌ای دو ساله برای توسعه یک آزمایش ترکیبی PCT (پروکلسی تونین) و CRP (پروتئین واکنشی C) اثبات مفهوم بر روی یک پانل است. این پروژه از حمایت مالی گرنت ۵۵۰,۰۰۰ پوندی بیومدیکال کاتالیست بنیاد نوآوری بریتانیا، استفاده می‌کند.

اواسط سال ۲۰۲۳ یک مطالعه بالینی روی آزمایش ترکیبی PCT/CRP در شتابدهنده تشخیص و فناوری MFT (DiTA) انجام خواهد شد. هدف DiTA رسیدگی به نیازهای برآورده نشده و بهبود کارایی درمان با تسهیل ترجمه سریع و پذیرش نوآوری های جدید در سیستم بهداشت و مراقبت است. انتظار می‌رود این پروژه تا پایان ماه می ۲۰۲۴ تکمیل شود.

پل دارک، پروفسور پزشکی مراقبت‌های ویژه در دانشگاه منچستر که در این پروژه مشارکت دارد اظهار داشت: «دانشمندان برنده جایزه نوبل در دانشگاه منچستر برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ گرافن را ارائه کردند. این شهر می‌تواند ادعا کند که مهد صنعت گرافن است. امروز مفتخریم اعلام کنیم که با پاراگراف برای توسعه این ابزار تشخیص مبتنی بر گرافن اثبات مفهوم کار خواهیم کرد.»

پروفسور دارک گفت: «ما انتظار داریم که تست نشانگر التهاب حاد پیشنهادی ما بتواند نتایج دقیقی را برای مراقبت‌های اورژانسی بیمار در عرض چند دقیقه، از یک نمونه کوچک خون ارائه دهد. دقت این آزمایش حداقل با آزمایش‌های ایمونواسی (آنتی‌بادی) آزمایشگاه‌های بیمارستانی قابل مقایسه است که می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد تا نتایج را به خدمات اورژانسی ارائه دهد.»

مالکوم استوارت، مدیر توسعه کسب و کار تشخیصی پاراگراف، گفت: «انتظار می رود این آزمایش تشخیصی مبتنی بر گرافن در مدت زمان ۱۵ دقیقه به پزشکان توانایی شناسایی بیمارانی را دهد که نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارند.»

پاراگراف در ادامه مجموعه‌ای از تست‌های با حساسیت بالا و سریع برای نشانگرهای زیستی بیماری در زمینه‌هایی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، انکولوژی و بیماری‌های عفونی ارائه خواهد کرد.