درمان روماتیسم مفصلی با فرمولاسیون نانویی قابل انجام است

شرکت سیلوفارما (Silo Pharma) محصولی حاوی لیپوزوم برای مطالعه آرتریت روماتوئید تولید کرد. این شرکت لیپوزوم‌های SPU-21 را برای مطالعه درمان آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) که توسط CRO Frontage Laboratories انجام می‌شود، تولید کرد.

بررسی‌های انجام شده توسط شرکت سیلوفارما نشان داده است که لیپوزوم‌های SPU-21 می‌توانند اپیتلیوم ملتهب را مورد هدف قرار دهند. بنابراین می‌توان از این لیپوزوم‌ها برای دارورسانی هدفمند استفاده کرد.

SPU-21 می‌تواند برای توسعه مولکول‌های تصویربرداری فیوژن و توسعه نانوذرات برای مطالعه پاتوژنز آرتریت استفاده شود. شرکت سیلوفارما اخیراً نتایج مثبتی از تزریق زیر جلدی لیپوزوم‌های جدید در مقابل تزریق داخل وریدی به دست آورده است.

شرکت سیلوفارما یک شرکت زیست دارویی در مرحله توسعه است که بر ادغام روش‌های درمانی سنتی با روش‌های مبتنی بر داروهای روان‌گردان برای افرادی که از علائمی مانند افسردگی، PTSD، پارکینسون و سایر اختلالات عصبی رنج می‌برند، متمرکز است. ماموریت سیلوفارما، شناسایی فناوری‌هایی است که می‌توان مجوز استفاده از آن‌ها را خریداری کرد و با تأمین بودجه تحقیقاتی و تجاری‌سازی این فناوری‌ها به ارتقا حوزه سلامت کمک کرد. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که تولید اولیه لیپوزوم‌های SPU-21 را برای مطالعه آرتریت روماتوئید انجام داده است.

چندی پیش شرکت سیلوفارما امتیاز استفاده از یک پتنت مربوط به نوعی نانوذرات پپتیدی، با‌عنوان «پپتیدهای مشترک برای استفاده در تحقیق و درمان فرایندهای درمان آرتروز»، را از دانشگاه مریلند دریافت کرد، نانوذراتی که می‌تواند برای مقابله با روماتیسم مفصلی استفاده شود. توانایی رهایش داروهای رایج، سایلوسیبین یا سایر داروهای روانگردان به‌طور مستقیم به مناطق مورد نظر بدن با این فناوری می‌تواند با افزایش اثربخشی درمانی ضمن کاهش سمیت و مقدار داروی مورد نیاز، انقلابی در حوزه دارو ایجاد کند. آرتریت روماتوئید (RA) یک بیماری مزمن است که در آن حمله خود ایمنی منجر به التهاب مفصل، تغییر شکل و ناتوانی می‌شود.