جذب سرمایه ۵۰ میلیون دلاری برای توسعه صنعتی نقاط کوانتومی

شرکت نانوسیس (Nanosys) بیش از ۵۰ میلیون دلار سرمایه برای گسترش فناوری و تجاری‌سازی نقاط کوانتومی عاری از فلزات سنگین جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون دلار سرمایه از طریق فروش سهام و اوراق بدهی سری B جمع آوری کرده است.

جیسون هارتلاو، مدیرعامل شرکت نانوسیس گفت: «این یک نقطه عطف بزرگ برای شرکت نانوسیس است. این اضافه شدن سرمایه و منابع مورد نیاز، به ما برای توسعه فناوری‌های نوآورانه پیشرو در صنعت، از جمله نقاط کوانتومی، میکرو ال‌ای‌دی‌ها و نانو ال‌ای‌دی‌ها، که محرک‌های رشد سریع برای سال ۲۰۲۳ و پس از آن خواهند بود، کمک می‌کند. ما از شراکت با Fortress، Centerbridge و Kilonova خرسندیم. سرمایه‌گذاری این مراکز معتبر تایید کننده مدل کسب و کار، توانمندی تیم ما، ارزش مالکیت معنوی دستاوردها و اهمیت فرصت‌های بازار ما را نشان می‌دهد.»

این دور تامین مالی سری B که بزرگترین جذب سرمایه برای شرکت نانوسیس تا به امروز است، از گسترش سریع فناوری‌های QDEF و xQDEF و نقاط کوانتومی برای LCDها پشتیبانی می‌کند و تجاری‌سازی پلتفرم فناوری microLED شرکت نانوسیس و همچنین توسعه نسل بعدی nanoLED‌ها را هدایت می‌کند.

جیمز پالمر، مدیرعامل IP Finance Group گفت: «شرکت نانوسیس کسب و کاری استثنایی ایجاد کرده است که فناوری‌های اثبات شده و نوآورانه را دنبال می‌کند، فناوری‌هایی که توسط مالکیت معنوی قوی محافظت می‌شود. ما خوشحالیم که در شرکت نانوسیس برای رشد چشمگیر در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری می‌کنیم.»

شانشان کائو، مدیر ارشد اجرایی Centerbridge، گفت: «جیسون هارتلاو و تیم شرکت نانوسیس آماده هستند تا عملکرد عالی و نوآوری‌های هیجان‌انگیز را در صنعت نمایشگر ایجاد کنند. ما مشتاقانه منتظر مشارکت و حمایت از این شرکت در مرحله بعدی رشد هستیم.»

وس گلدشتاین، موسس و شریک Kilonova Capital افزود: «ما اعتقاد زیادی داریم که نمایشگرهای LCD با نقاط کوانتومی فعال در چند سال آینده رشد زیادی را تجربه خواهند کرد و مشتاقانه منتظر همکاری با شرکت نانوسیس هستیم.»

نقاط کوانتومی در پیشرفت و توسعه LCDها و OLEDها نقش بسیار مهمی دارند به طوری که موانع متعددی را در مسیر افزایش کیفیت و کارایی نمایشگرها برداشته است. این نقاط موجب افزایش روشنایی و وفاداری به رنگ در صفحه‌های نمایشگر شده است. نوآوری‌های اخیر در نقاط کوانتومی پیشرفت زیادی داشته و انتظار می‌رود که این نقاط به یک استاندارد در صنعت نمایشگر تبدیل شود.