کاهش ۹۹ درصدی اثرات منفی زیست‌محیطی تولید گرافن

شرکت کلین‌گراف (CleanGraph)، یکی از تولیدکنندگان مواد شیمیایی، فرآیند جدیدی را برای تبدیل گرافیت به گرافن ارائه کرده است.

یکی از مسئولان این شرکت گفت: «گرافیت متورق شده یک ماده نانو کربنی لایه‌ای است که در مقیاس صنعتی با ترکیب اکسیداتیو و انبساط در دمای بالا گرافیت طبیعی تولید می‌شود. شرکت کلین‌گراف یک فرآیند انحصاری جدید برای تغییر شیمیایی گرافیت به اشکال مختلف گرافن ارائه کرده است که سریع‌تر، مولدتر و از نظر زیست‌محیطی کم‌خطرتر است.»

روش اختصاصی شرکت کلین‌گراف در ۴ سال گذشته توسعه یافته است و توسط چندین شرکت‌ پیشرو در حوزه ساخت و ساز و دانشگاه‌های پیشرو آزمایش شده است.

با افزایش محبوبیت گرافن در ساخت بتن و آسفالت به دلیل توانایی‌های مختلف آن برای افزایش مقاومت در برابر شکست، رسانایی و همچنین جذب آب کمتر، فرآیند شرکت کلین‌گراف این امکان را برای صنایع فراهم می‌کند تا کاربرد گرافن از صنعت ساخت و ساز فراتر رفته و در زمینه‌هایی مانند گرمایش، فناوری باتری و به عنوان جاذب استفاده شود. علاوه بر این، فرآیند شرکت کلین‌گراف پسماند را حذف می‌کند و اثرات زیست محیطی تولید سنتی گرافن را تا ۹۹٪ کاهش می‌دهد.

شانکا جایاسینها، عضو هیئت‌مدیره شرکت کلین‌گراف، گفت: «گرافن را می‌توان برای کاربردهای بی شماری از ساخت و ساز گرفته تا لباس‌های هوشمند استفاده کرد.»

میشا زورف، عضو هیئت‌مدیره شرکت کلین‌گراف گفت: «ما به دنبال تأثیرگذاری و مشارکت در ایجاد دنیایی پاک‌تر و در عین حال ارائه نوآوری بودیم. با توجه به استفاده بالقوه از گرافن در مقیاس جهانی، ما هیجان‌زده هستیم که شرکت کلین‌گراف می‌تواند در صنایع مختلف از نظر نوآوری و در عین حال پاک بودن نقش داشته باشد.»

از آنجایی که تحقیقات بیشتری برای فرآیندهای کارآمدتر در چندین برنامه در حال انجام است، فناوری شرکت کلین‌گراف آماده استفاده برای فردای پاک‌تر است.

شرکت کلین‌گراف تولید کننده مواد شیمیایی با تمرکز بر مشتقات گرافیت است. فناوری اختصاصی آن‌ها یک فرآیند سازگار با محیط زیست برای تبدیل گرافیت به گرافن برای کاربردهایی در بخش‌های مختلف است.