تمدید مهلت ثبت‌نام در فراخوان حمایت از توسعه ایده‌های فناورانه در حوزه فناوری نانو

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به برگزاری اولین دوره فراخوان مشترک حمایت از ایده‌های فناورانه در حوزه فناوری نانو کرده‌‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ با مراجعه به نشانی https://nef.nano.ir/sl/SN6، فرم اطلاعات طرح را تکمیل و در فراخوان ثبت‌نام کنند. امکان شرکت در این فراخوان برای تمامی محققان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، اعضای هیات علمی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی که دارای ایده‌های فناورانه در حوزه نانو هستند، وجود دارد.

ششمین دوره برنامه نانواستارت‌آپ تحت عنوان «فراخوان حمایت از توسعه ایده‌های فناورانه محققان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی در حوزه فناوری نانو» با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی از تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شده و مهلت ثبت طرح به دلیل استقبال و درخواست مخاطبان  تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ تمدید شده است. این فراخوان برای اولین بار به صورت مشترک توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

تمامی علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال اطلاعات موردنیاز تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ از طریق درگاه ثبت‌نام به https://nef.nano.ir/sl/SN6در این فراخوان شرکت کنند. لازم به ذکر است بلوغ طرح‌های ارسالی باید در حد یک ایده فناورانه، نمونه آزمایشگاهی یا نمونه اولیه ناقص باشد بطوریکه همچنان نیاز به تحقیق‌وتوسعه، اکتساب فناوری و صرف هزینه برای ساخت محصول بهینه و عاری از نقص (MVP) در طرح‌ها دیده شود.

شرکت‌کنندگان پس از تکمیل فرم ثبت‌نام و ارائه مستندات تکمیلی (منظور پروپوزال طرح است که پس از ثبت‌نام اولیه توسط دبیرخانه برای متقاضی ارسال می‌شود) در جلسات داوری تخصصی شرکت می‌کنند. پیش از داوری تخصصی، جلسات راهبری، مشاوره و آموزش تحت عنوان دوره پیش‌شتابدهی توسط مدرسان و مربیان دبیرخانه نانواستارت‌آپ برگزار می‌گردد تا متقاضیان با آمادگی بیشتری در جلسات داوری شرکت کنند.

پذیرفته‌شدگان در جلسات داوری تخصصی از حمایت‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی (در قالب برنامه نانواستارت‌آپ) به شرح زیر بهره‌مند خواهند شد:

  • گرنت تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۳ میلیارد ریال
  • شرکت در دوره‌های آموزشی تجاری‌سازی محصول
  • مشاوره و راهبری فنی در مسیر ساخت محصول اولیه (MVP)
  • مشاوره و راهبری کسب‌وکاری در مسیر راه‌اندازی استارت‌آپ و تجاری‌سازی محصول
  • آشنایی با مجوزها و استانداردهای محصولی و سیستمی و تسهیل مسیر اخذ آنان
  • تسهیل ارتباط با صنایع و مشتریان
  • برگزاری نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای استارت‌آپ‌های برگزیده و بازتاب آن در رسانه‌های جمعی

به منظور دریافت گرنت تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، پذیرفته‌شدگان باید برای توسعه طرح خود با یکی از شتاب‌دهنده‌ها یا شرکت‌های دانش‌بنیان توافق کنند. یافتن شتاب‌دهنده/ شرکت دانش‌بنیان و مذاکره با آن با همراهی و کمک کارگزاران صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است در صورت عدم همکاری یا توافق شتاب‌دهنده/شرکت‌ دانش‌بنیان با پذیرفته‌شده، امکان دریافت حمایت مالی از طریق ستاد ویژه توسعه فناوری نانو وجود دارد.

اولویت حمایت با طرح‌هایی است که علاوه بر بهره‌گیری از فناوری نانو ذیل یکی از حوزه‌های صنعتی زیر باشند:

  1. کشاورزی
  2. محیط‌زیست
  3. مواد اولیه شیمیایی/صنعتی یا فرآورده‌های منتج از آن‌ها
  4. صنایع غذایی
  5. صنایع دارویی و آرایشی بهداشتی
  6. تجهیزات و ملزومات پزشکی
  7. الکترونیک
  8. تجهیزات ساخت و تولید

جزئیات مربوط به سرفصل‌های هر حوزه از اینجا قابل مشاهده است.

در صورت  نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:

اینستاگرام:  Instagram.com/NanoStartUp

کانال تلگرام: T.me/nanostartup

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۵۵۳۶۷۱

شماره همراه: ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۹۲