تولیدکننده نانومواد از هسته خرما، به دنبال وارد شدن در بازار سهام آمریکا است

یکی از شرکت‌های نانویی در مالزی با ادغام شدن در شرکت دیگری، قصد دارد که وارد بازار بورس نزدک در آمریکا شود. این شرکت مالزیایی از پسماندهای هسته خرما، ترکیباتی نظیر گرافیت و گرافن تولید می‌کند.

شرکت گرافجت (Graphjet) تولیدکننده گرافیت و گرافن در مالزی قصد دارد با ارزش ۱٫۵ میلیارد دلاری در فهرست NASDAQ قرار گیرد. بازار بورس سهامِ نزدک (NASDAQ)  بازار بورس سهام در آمریکا است. این بازار در فهرست بورس‌های سهام از نظر ارزش بازار دومین رتبه را در بازار معامله الکترونیک سهام؛ پس از بورس نیویورک، داراست.

شرکت مالزیایی گرافجت قصد دارد با ارزش پیش‌بینی شده ۱٫۴۹ میلیارد دلار در فهرست NASDAQ قرار گیرد. این شرکت قراردادی را با انرجیم (Energem)، شرکتی که با گرافجت ادغام خواهد شد، امضا کرده است.

گرافجت در سال ۲۰۱۹ در مالزی تاسیس شد. این شرکت گرافن و گرافیت را از پوسته هسته خرما (یک محصول زائد رایج از تولید روغن دانه خرما) تولید می‌کند. این شرکت چندین برنامه از جمله باتری برای خودروهای برقی و ذخیره انرژی را هدف قرار داده است.

گراف جت امیدوار است که این معامله تا پایان سال ۲۰۲۲ تکمیل شود. این شرکت قصد دارد از سرمایه جمع‌آوری‌شده (تقریباً ۱۱۲ میلیون دلار) برای ساخت یک مرکز تولید پیشرفته استفاده کند و رشد آن را تسریع بخشد. این شرکت می‌گوید که می‌تواند سالانه ۱۰ هزار تن گرافیت و ۶۰ تن گرافن از ۳۰ هزار تن ضایعات هسته خرما تولید کند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این شرکت جدید در NASDAQ تحت عنوان GTI معامله خواهد کرد.