قراردادی برای تولید «لباس کار» نانویی در مقیاس صنعتی

با هدف تامین نیاز بازار لباس کار در ایتالیا و فرانسه، دو شرکت دایرکتا پلاس و آلفردو گراسی اسپا قرارداد همکاری امضا کردند.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) عرضه‌کننده نانوپلاکت‌های گرافنی، قرارداد عرضه تجاری با شرکت آلفردو گراسی اسپا امضا کرد تا مدار مسطح حرارتی را برای بازار لباس کار در ایتالیا و فرانسه عرضه کند.

این قرارداد تامین به آلفردو گراسی اسپا اجازه استفاده از فناوری پارچه چاپی شرکت دایرکتا پلاس را برای بازار لباس کار در هر دو کشور به مدت دو سال می‌دهد. انتظار می‌رود این قرارداد در سال ۲۰۲۲ به افزایش درآمد حاصل از فروش لباس کار شرکت آلفردو گراسی اسپا کمک کند.

جولیو سزارئو، مدیر اجرایی شرکت دایرکتا پلاس، گفت: «آلفردو گراسی اسپا چند سالی است که شریک مهم ما بوده است و واضح است که هر دو طرف مزایای ادامه روابط تجاری نزدیک با یکدیگر را می‌بینند. بخش پوشاک کار همچنان برای شرکت دایرکتا پلاس از اهمیت راهبردی برخوردار است و توافقنامه تامین با شرکت آلفردو گراسی اسپا گام مهم روبه جلو دیگری در ایجاد سهم بازار و افزایش درآمد از این بخش است.»

محصولات گرافنی شرکت دایرکتا پلاس را می‌توان به روش‌های مختلف برای تغییر یا بهبود خواص الیاف منسوجات استفاده کرد. با این کار البسه‌ هوشمندی با خواص متفاوت تولید می‌شود. با افزودن + G به داخل الیاف و منسوجات، هدایت الکتریکی و گرمایی محصول نهایی تغییر کرده و از سوی دیگر می‌توان از خواص آنتی‌باکتریال در منسوجات استفاده کرد. گرافن می‌تواند مدیریت گرمایی لباس را بر عهده گرفته، گرمای ایجاد شده را پخش کند و از آن برای انتقال اطلاعات و رفع بو استفاده کند.

دایرکتا پلاس که یکی از تولیدکنندگان گرافن در جهان است، پیش از این نیز در صنایع مختلف نظیر تولید آسفالت و منسوجات فعالیت‌هایی داشته است. این شرکت چندی پیش اعلام کرد که محصولات گرافنی دایرکتاپلاس قرار است توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی مورداستفاده قرار گیرد. لورو پیانا یک شرکت ایتالیایی تولیدکننده پارچه و لباس بوده که به ‌دنبال استفاده از فناوری ‌‌نانو در منسوجات است.