جذب سرمایه برای توسعه فناوری فوتونیک مبتنی بر گرافن

شرکت گام‌گرافیک برای توسعه فناوری فوتونیک مبتنی بر گرافن از سرمایه‌گذاران، سرمایه‌ جدیدی را جذب کرد.

گام‌گرافیک (GamGraPhic)، یکی از شرکت‌های انشعاب‌یافته از دانشگاه کمبریج که در حال توسعه فناوری فوتونیک مبتنی بر گرافن است. این شرکت ۸۱۳۴۷۵ پوند از طریق طرح سرمایه‌گذاری سازمانی (EIS) جمع‌آوری کرد.

این مبلغ، کل سرمایه‌ جمع آوری شده آنها را در این دور به ۱٫۲۶ میلیون پوند می‌رساند که از طریق سرمایه گذاری سهام از سوی سرمایه گذاران موجود و جدید به رهبری Frontier IP و Wealth Club جمع آوری شده است.

در دور قبلی ، در سپتامبر ۲۰۲۱، این شرکت ۱٫۶ میلیون پوند جمع آوری کرد که ارزش شرکت گام‌گرافیک را ۷٫۲ میلیون پوند رساند. این پول از طریق یک قرارداد جذب شده است.

سر مایکل راک، یکی از سرمایه گذاران در گام‌گرافیک است و تا پایان سال به هیئت‌مدیره این شرکت خواهد پیوست. او در حال حاضر به صورت غیررسمی به شرکت مشاوره می‌دهد. درآمد حاصل از این بودجه جدید برای تکمیل ساخت و آزمایش محصلواتی استفاده خواهد شد که عملکرد آن‌ها اثبات شده است.

گام‌گرافیک به رهبری پاول مانتل، مدیر اجرایی این شرکت، در حال توسعه فناوری فوتونیک مبتنی بر گرافن برای فرستنده‌های نوری مقیاس‌پذیر، سریع‌ و ارزان‌ است، دستگاه‌هایی که در مرکز داده‌های پرسرعت و شبکه‌های مخابراتی قرار دارند. این فرستنده‌ها از نظر انرژی کارآمدتر هستند، به این معنی که نه تنها خرید آن‌ها ارزان‌تر است، بلکه کارکرد آن‌ها نیز با قیمت کمتری انجام می‌شود. کاربردهای دیگر شامل موج ۶G میلی‌متری است که به داده‌ها اجازه می‌دهد تا با سرعت ۱ ترابایت در ثانیه منتقل شوند، که در محاسبات با عملکرد بالا و شبکه‌هایی برای رسیدگی به نیازهای هوش مصنوعی قابل استفاده هستند. پیشرفت‌های انجام شده تا به امروز بسیار دلگرم‌کننده بوده است. نسخه‌های کنونی این فناوری سرعتی تا ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در هر خط و عملکرد در چندین باند موج را نشان می‌دهند.

این فناوری توجه شرکت‌های چندملیتی بزرگ در بخش‌های نیمه‌رسانا و مخابرات را به خود جلب کرده است. انتظار می‌رود که آزمایش توسط مشتریان از ماه آینده، در سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز شود.