استارت‌آپ نانویی: زخم پای دیابتی نباید منجر به عوارض جدی شود

به تازگی استارت‌آپی راه‌اندازی شده که به دنبال استفاده از نانوذرات برای کمک به درمان زخم‌های پای افراد دیابتی است.

پروفسور اسد او خان،  از بخش زیست‌فناوری بین رشته‌ای، دانشگاه مسلم علیگر (AMU) با راه‌اندازی استارت‌آپی قصد دارد که مطمئن شود زخم پای دیابتی دیگر منجر به عوارض وخیم، مرگ‌ومیر، عفونت میکروبی و عوارض جدی مانند قطع عضو نمی‌شود.

فرمولاسیون جدید ثبت اختراع شده او برای درمان زخم پای دیابتی با فتودینامیک تراپی، کمک مالی ۵۰ لک روپیه ای را از شورای کمک تحقیقاتی صنعت بیوتکنولوژی (BIRAC) برای راه‌اندازی استارتاپی در مرکز انکوباسیون و نوآوری استارتاپ کانپور در موسسه فناوری هند دریافت کرده است. جایزه معتبر زیست‌فناوری Ignition Grant برای دستیابی به هدف آماده‌سازی فرمولاسیون جدید برای تجاری‌سازی در مدت ۱۸ ماه اعطا شده است.

به گفته پروفسور اسد، نانوذرات ایجاد شده جزء کلیدی این داروی جدید هستند و هر نانوذره دارو را ذخیره می‌کند و آن را به‌طور خاص تحویل می‌دهد.

او گفت: «این داروی جدید برای آزمایش بر روی بیماران دیابتی مبتلا به زخم پا در مرکز دیابت و غدد درون‌ریز راجیو گاندی، استفاده می‌شود.»

پروفسور اسد تاکید کرد: «نیاز اساسی در بخش توسعه درمان‌های جدید برای بهبود زخم پای دیابتی وجود دارد، چرا که تعداد بسیار کمی از داروها و درمان‌ها دارای تاییدیه‌های نظارتی هستند.»

کمک هزینه‌ای که برای توسعه و تولید فرمولاسیون جدید اعطا می‌شود، مطابق با سیاست ملی نوآوری و راه‌اندازی دولت هند (NISP) 2019 است که به نوآوران از میان اساتید و دانشجویان اجازه می‌دهد تا استارت‌آپ تأسیس کنند.