عرضه تجاری یک چادر مسافرتی نانویی/ عایق صدا، گرما و نور

استفاده از چادر مسافرتی در کمپ یا اقامت‌های بیرون شهر، ایده بسیار جالب و هیجان‌انگیزی است. اما چادرها محدودیت‌های خاص خود را دارند. به تازگی چادر مسافرتی به نام Crucoon ساخته شده است که ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد. این چادر عایق صدا، نور و گرما است.

این چادر به دلیل داشتن ترکیبات گرافنی به صورت عایق عمل کرده و دمای داخل چادر را تنظیم می‌کند، به علاوه نور را مسدود می‌کند و صدا را ایزوله کرده که این موضوع مانع از ورود صدای مزاحم به داخل چادر می‌شود.

Crucoon طوری طراحی شده است که آرامش را به خانه‌ها، پارک‌های محلی یا حتی تخت‌خواب افراد بیاورد. در واقع می‌توان از این چادر در داخل منزل و حتی روی تخت خواب نیز استفاده کرد. این محصول توسط شرکت ایرلندی کرو اوتدورز (Crua Outdoors) طراحی شده است که قبلاً انواع مختلف چادر را تولید می‌کرده است.

در حالی که Crucoon خود از نظر فنی یک چادر عایق است، اما صرفاً برای استفاده شبانه در فضای باز نیست. بلکه ایده این است که به راحتی می توان آن را در حیاط پشتی، اتاق نشیمن، فضای اداری، یا هر جای دیگری که افراد ممکن است بخواهند برای چرت زدن، مدیتیشن و خواندن مستقر باشند، استفاده کرد. این چادر حتی برای کنار هم بودن به دور از صدای بلند محیط اطراف، فرار از سر و صدا، نورهای خیره کننده، و به طور کلی هر نوع آشفتگی محیطی قابل استفاده است. این چادر به گونه‌ای طراحی شده که بتواند سه بزرگسال را در خود جای دهد.

این محصول به هیچ وجه یک چادر کوچک ارزان قیمت نیست، Crucoon دارای کف و بیرون نایلونی مقاوم در برابر آب بوده و در عین حال قابل تنفس است. عایق تنظیم دما با گرافن دو درگاه زیپ دار؛ دو دریچه تهویه پوشیده شده با توری محافظ حشرات؛ و جیب های داخلی برای قرار دادن وسایل از جمله ویژگی‌های این محصول است. همچنین دارای یک چارچوب یکپارچه است که می‌توان آن را در کمتر از یک دقیقه با یک پمپ دستی استاندارد باد کرد.

پس از باز شدن این چادر، ابعاد کل آن ۶٫۴ فوت عرض، ۶٫۸ فوت طول و ۴ فوت ارتفاع (۱۹۳ در ۲۰۳ در ۱۲۲ سانتی‌متر) خواهد شد.  بسته‌بندی آن به اندازه‌های ۱۹ اینچ عرض، ۱۰ اینچ طول و ۱۰ اینچ ارتفاع (۴۸ در ۲۵ در ۲۵ سانتی‌متر) است. وزن کل این چادر ۱۰ پوند (۴٫۵ کیلوگرم) است.

لازم به ذکر است که اگرچه این محصول به تنهایی برای کمپینگ ساخته نشده است، اما اگر در زیر یک سرپوش یا برزنت نصب شود، مطمئناً می‌توان از آن برای این منظور می‌توان استفاده کرد. یک گزینه آپشن به نام Full Kit  شامل یک تشک خود باد شونده نیز در این محصول وجود دارد که در کف چادر به کمک یک زیپ قرار می‌گیرد، همراه با آن دو کیسه خواب عایق بندی شده با گرافن نیز ارائه می‌شود.