تولیدکننده اسپری‌های نانویی: استقبال قابل توجه بازار اروپا از محصولات نانویی ایران

مدیرعامل شرکت ستاره تابان پاک از استقبال قابل توجه بازار اروپا از محصولات نانویی این شرکت خبر داد. به گفته منوچهر شهبازیان سرآغاز بسیاری از همکاری‌های بین‌المللی این شرکت، نمایشگاه فناوری‌نانو بوده است، از این رو شرکت ستاره تابان پاک به دنبال حضور جدی در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ است.

شوینده‌های نانویی شرکت ستاره تابان پاک را می‌توان برای سطوح مختلف از سینک ظرفشویی و لاستیک خودرو تا عینک و چرم استفاده کرد.

مهندس شهبازیان می‌گوید: «این چهارمین دوره حضور ما در نمایشگاه فناوری‌نانو است، نتایج بسیار خوبی از دور‌ه‌های قبلی گرفتیم به طوری که نمایشگاه‌های پیشین به توسعه بازار داخلی و خارجی ما کمک کرد. سرآغاز بسیاری از همکاری‌های بین‌المللی شرکت ستاره تابان پاک، نمایشگاه‌های فناوری‌نانو بوده است، از این رو در سال جاری نیز به دنبال حضور جدی در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ هستیم.»

وی درباره صادرات این شرکت به اروپا گفت: «مدتی است که با یک شرکت در ترکیه همکاری مشترکی را آغاز کرده‌ایم. کنسانتره به ترکیه می‌فرستیم و در آنجا با این کنسانتره‌ها، تولید اسپری و بسته‌بندی آن انجام شده و سپس به اروپا صادر می‌شود. در آلمان، هلند و انگلستان استقبال از این محصول بسیار خوب بوده است به طوری که در حال حاضر ماهانه یک کانتینر کنسانتره به ترکیه می‌فرستیم. علاوه بر این، به تازگی همکاری با یک شرکت در سوئد را آغاز کرده‌ایم که قرارداد ما تقریبا فروش ۲۰ تن کنسانتره در ماه است.»

شهبازیان درباره بازار داخلی گفت: «بازار داخل نیز برای محصولات ما در حال گسترش است. پیش از این اسپری‌ها را به صورت بسته‌بندی به بازار عرضه می‌کردیم، اما اخیرا برخی شرکت‌ها درخواست خرید کنسانتره به صورت عمده را دارند، از این رو همکاری با شرکت‌های داخلی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.»

محصولات نانویی شرکت ستاره تابان پاک کاملا گیاهی بوده و در آن‌ها از عصاره گیاه چوبک استفاده می‌شود به همین دلیل فاقد الکل و مواد خورنده بوده و از نظر ایمنی شرایط بسیار بهتری نسبت به محصولات شیمیایی موجود در بازار دارد. شرکت ستاره تابان پاک فعالیت تحقیقاتی خود را از دهه هشتاد آغاز کرده و در منطقه آزاد انزلی با هدف تولید پاک‌کننده و شوینده‌های نانو ارگانیک اقدام به تولید محصولات مختلفی کرده است. این شرکت یکی از تولیدکنندگان پاک‌کننده طبیعی به روش نانو بوده که مجوز بهداشت از سازمان غذا و دارو و گواهی نانومقیاس دارد.