خرید شرکت رقیب، برای تثبیت جایگاه در حوزه باتری‌های نانویی

سروش نظرپور، مدیر عامل شرکت نانواکسپلور از خرید دارایی‌های شرکت ایکس‌جی ساینسز خبر داد که با این کار توانمندی نانواکسپلور برای حضور در بازار نانوباتری بهبود می‌یابد.

نانواکسپلور (NanoXplore)، شرکت پیشرو در زمینه گرافن، اعلام کرد که برنده مناقصه بخش قابل توجهی از دارایی‌های شرکت ایکس‌جی ساینسز (XG Sciences Inc) شده است. نانواکسپلور قرارداد خرید دارایی‌های ایکس‌جی ساینسز را منعقد کرده‌ که به موجب آن این شرکت پلتفرم آسیاب مکانیکی ایکس‌جی ساینسز، آزمایشگاه تحقیق و توسعه و کلیه اختراعات و علائم تجاری متعلق به ایکس‌جی ساینسز را خریداری می‌کند. پرداخت این معامله به صورت نقدی و بدون صدور سهام انجام می شود.

ایکس‌جی ساینسز که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد، در تولید نانوپلاکت‌های گرافن و فرمول‌بندی مواد پیشرفته که عملکرد محصول را در کاربردهای متنوعی مانند مواد آندی باتری لیتیوم یونی، خودرو، بسته‌بندی، کامپوزیت، بتن و سایر بازارهای صنعتی تقویت می‌کند، تخصص داشت. این شرکت در ماه جولای فعالیت خود را متوقف کرد. در حین کار، این شرکت با شرکت‌های پیشرو مانند فورد برای کاهش نویز و وزن کم فوم PU تقویت‌شده با گرافن و همچنین شرکت گلف کالاوی برای توپ‌های گلف تقویت‌شده با گرافن کار می‌کرد.

سروش نظرپور، مدیر عامل شرکت نانواکسپلور گفت: «ایکس‌جی ساینسز سال‌هاست که رقیب محترم ما بوده است و ادغام دارایی‌های آنها از رشد نانواکسپلور حمایت بیشتری خواهد کرد. این خرید، مشارکت ما در توسعه مواد باتری را تسریع می‌کند و مالکیت معنوی ما در رابطه با گرافن و مواد باتری تقویت‌شده با گرافن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.»

ایکس‌جی ساینسز دارای پتنت ثبت شده بسیار پرتقاضایی دربازار است و افزودنی های آنها دارای ویژگی‌ها و عملکرد جذابی در مواد آند باتری، به ویژه در نسل بعدی باتری‌های حالت جامد هستند. در نتیجه این معامله، نانواکسپلور اکنون مالک تمام پتنت‌ها و برنامه‌های ثبت اختراع از جمله مجموعه‌ای از ۷ پتنت (۶ مورد صادر شده و ۱ مورد در انتظار) از مواد باتری سیلیکون گرافن و همه علائم تجاری ایکس‌جی ساینسز است.

نانواکسپلور در حال برنامه ریزی برای انتقال تمام دارایی ها از میشیگان به کانادا برای ایجاد یک مرکز تحقیق و توسعه مواد باتری اختصاصی است. علاوه بر این، نانواکسپلور در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از این دارایی‌ها برای ساخت تأسیسات مواد آند سیلیکون-گرافن با ظرفیت تولید ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن در سال در طول سال ۲۰۲۳ است.