سیلیکونی رسانای تقویت شده با نانولوله‌های کربنی مجوز ورود به بازار اروپا گرفت

شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال (OCSiAl)، تامین‌کننده نانولوله‌های کربنی با خلوص بالا، می‌گوید محصول سیلیکونی رسانای تقویت شده با نانولوله‌های کربنی این شرکت با دستورالعمل RoHS مطابقت دارد.

شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال اعلام کرده است که یک ترکیب لاستیکی سیلیکونی حاوی نانولوله کربنی، طراحی شده برای استفاده در تجهیزات پزشکی، اجازه ورود به بازار اتحادیه اروپا را دریافت کرده است.

بر اساس گزارش OCSiAL، یک تولیدکننده ترکیبات لاستیکی سیلیکونی چینی، نانولوله‌های کربنی شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال را برای استفاده در تولید دستگاه‌های الکتریکی برای درمان با ماساژ انتخاب کرده است.

گفته می شود که کنسانتره نانولوله مزایایی نسبت به استفاده از افزودنی‌های مبتنی بر نقره دارد و در عین حال تولیدکنندگان می‌توانند فرآیندهای تولید استاندارد خود را حفظ کنند.

به گفته شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال، مطابقت ترکیب نانولوله با دستورالعمل اتحادیه اروپا RoHS، به سازنده محصول اجازه ورود به بازار اروپا را داده است. این شرکت افزود: «نانولوله‌های شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال تنها نانولوله‌های کربنی تک جداره‌ای هستند که تحت مقررات REACH اروپا ثبت شده‌اند.»

نانولوله‌های کربنی به تولیدکنندگان اجازه می‌دهند تا رسانایی الکتریکی را با نرمی و انعطاف‌پذیری اصلی لاستیک سیلیکونی ترکیب کنند.

شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال ادعا می‌کند که نانولوله‌های آن‌ها از سایر مواد رسانا برای لاستیک‌های سیلیکونی استفاده شده در کاربردهای تماس با پوست مانند ذرات کربن سیاه و نقره، عملکرد بهتری دارند.

این شرکت اظهار داشت: «افزودنی‌های مبتنی بر نقره چالش‌هایی را در مخلوط کردن و پردازش ایجاد می‌کنند، در حالی که کربن سیاه می‌تواند منجر به آلودگی پوست شود و همچنین خواص سیلیکون مانند انعطاف‌پذیری و نرمی را کاهش دهد.»

به گفته مسئولان شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال، نانولوله‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که پالس‌های ماساژ را از طریق لاستیک به بدن انسان منتقل کنند، در حالی که خواص اصلی سیلیکون را حفظ می‌کنند.

دوزهای کمتر از ۰٫۲۵ درصد از نانولوله‌های شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال تا ۴۰ درصد کربن سیاه را در یک ترکیب سیلیکونی لاستیکی رسانا با قوام بالا جایگزین می‌کند و مقاومت حجمی پایدار کمتر از ۱۰۰ Ω•cm  را تضمین می‌کند.