متروهای اسپانیا به ابرخازن نانویی مجهز می‌شوند

شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) اعلام کرده است که ابرخازن‌های تقویت شده با گرافن خود را به واحدهای مترو عرضه خواهد کرد. این ابرخازن‌ها در اختیار شرکت کاف‌پاور اتومیشن (CAF Power & Automation) خواهد کرد. کاف‌پاور اتومیشن مجری توسعه مترو در شهر گرانادا اسپانیا است که از این ابرخازن‌ها در واحدهای مترو این شهر استفاده خواهد کرد.

کاف‌پاور اتومیشن از سال گذشته با شرکت اسکلتون تکنولوژیز کار می‌کند. پس از یک مناقصه موفق، این سازنده اسپانیایی توسط مترو د گرانادا (Metro de Granada) برای تامین ۸ واحد جدید برای شبکه متروی این شهر انتخاب شده است که این مقدار به ۱۵ واحد تحویل داده شده قبلی، اضافه می‌شود.

این قرارداد پاسخی به رشد تقاضای مسافران مترو خواهد کرد و در عین حال کیفیت خدمات را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. هدف از این همکاری گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی، افزایش قابل توجه ظرفیت حمل و نقل با افزایش تعداد صندلی‌های موجود و همچنین توالی تردد قطار در ایستگاه‌ها است. در این واحدهای جدید از ابرخازن‌های شرکت اسکلتون تکنولوژیز استفاده خواهد شد.

انتز ویل، از مدیران ارش بخش بازرگانی شرکت اسکلتون تکنولوژیز می‌گوید: «شرکت اسکلتون تکنولوژیز با داشتن بالاترین چگالی توان و کارایی در صنعت، به یک شریک برتر برای سازندگان راه آهن مانند کاف‌پاور اتومیشن تبدیل شده است که پایداری را در مرکز فعالیت‌های خود قرار می‌دهد. سیستم‌های حمل و نقل ریلی سبک در حال حاضر راه‌حل‌های بسیار خوبی در حمل و نقل عمومی هستند، اما افزودن ابرخازن‌های ما امکان دستیابی به سطوح بی‌سابقه‌ای از نوآوری، پایداری و کارایی هزینه را فراهم می‌کند. ما بسیار مفتخریم که با کاف‌پاور اتومیشن همکاری کرده و سیستم‌های حمل و نقل شهری هوشمند را در اروپا و سراسر جهان فعال می‌کنیم.»

استفاده از ابرخازن‌های شرکت اسکلتون تکنولوژیز در واحدهای مترو با کاهش هزینه‌ها و انتشار CO2، راندمان قطار را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد و در عین حال صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز افزایش می‌دهد.