عرضه باتری‌های هیبریدی که ۲۰ سال ضمانت دارند

شرکت زرو امیشنز دولوپمنتز باتری‌های هیبریدی حاوی نانومواد کربنی ساخته است که بعد از ۱۸۰۰ بار شارژ/دشارژ، هنوز ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را دارا هستند.

نسل جدیدی از باتری‌هایی که قدرتمند هستند، چگالی توان بالاتر و عمر طولانی‌تری نسبت به باتری‌های رایج دارند و کاملاً از زباله‌های زیستی، پلاستیک بازیافتی و فلز قابل بازیافت ساخته شده‌اند، رقابت سختی را با باتری‌های لیتیوم یونی معمولی در بازار برای ذخیره‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد می‌کنند.

شرکت استرالیایی زرو امیشنز دولوپمنتز (Zero Emissions Developments) در بریزبن، پیشرو در این زمینه است که فناوری ساخت باتری‌هایی حاوی گرافن را به روشی بدون انتشار گاز گلخانه‌ای توسعه داده است و قرار است صنعت انرژی خورشیدی را با ارائه آن متحول کند. این فناوری یک راه‌حل ذخیره انرژی پایدار، تمیز و قابل اطمینان است.

احمد ال سافتی، مدیرعامل زرو امیشنز دولوپمنتز، که بیش از ۳۷ سال تجربه در بخش انرژی دارد، می‌گوید این تأثیر زیست‌محیطی نفت بود که آن‌ها را به فکر یافتن راه‌حلی موثر برای ذخیره‌سازی انرژی انداخت.

باتری هیبریدی گرافنی که PowerCap نام دارد، بیش از یک دهه در حال توسعه بوده و در حال حاضر در بازارهای صنعتی، تجاری و مسکونی در حال آزمایش است.

PowerCap که به‌عنوان یک باتری شبه‌خازن با معماری هیبریدی الکتروشیمیایی و الکترواستاتیکی توصیف می‌شود، دارای اکسیدهای فلزی در بخش کاتد و گرافن در سمت آند است. در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یون استاندارد، باتری‌های گرافنی زرو امیشنز دولوپمنتز قدرتمندتر بوده، به طوری که دو تا سه برابر چگالی توان بیشتری دارند، سبک‌تر بوده و مهم‌تر از همه، خطر آتش‌سوزی باتری‌های لیتیومی را ندارند.

از نظر مزایای زیست محیطی، PowerCap از اکسیدهای فلزی استفاده می‌کند که می‌توانند در پایان عمر بازیافت شوند، در حالی که گرافن از زباله‌های زیستی و همچنین زباله های پلاستیکی و لاستیک به دست می‌آید.

عملاً ردپای کربن این باتری بسیار کم است و آن‌ها را در پایان عمر خود یعنی بعد از ۳۰ سال ۱۰۰ درصد قابل بازیافت می کند. ضمانت استاندارد برای این محصول ۲۰ سال است، زیرا می‌تواند ۱۸۰۰۰ چرخه را قبل از اینکه به کمتر از ۸۰ درصد ظرفیت خود کاهش یابد، تحمل نماید. فناوری PowerCap توسط شرکت TUV آلمان مطابق با استانداردهای بین المللی آزمایش و تایید شده است.

باتری‌های هیبریدی گرافنی PowerCap اکنون در خانه‌ها و تأسیسات تجاری و صنعتی نصب می‌شوند. این شرکت  در حال قرار دادن باتری‌ها در خودروهای برقی است.

برنامه‌های آینده این شرکت همکاری با تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی برای تامین پنل‌های خورشیدی است که با فناوری باتری PowerCap داخلی عرضه می‌شوند.