پوسته برنج به مواد آرایشی و بهداشتی اضافه می‌شود

شرکت داو (Dow) با BSB نانوتکنولوژی (BSB Nanotechnology) برای توسعه ترکیبات زیستی و کم کربن در بازار جهانی مراقبت شخصی همکاری می‌کند.

داو به تازگی وارد همکاری مشترک با شرکت سهامی BSB نانوتکنولوژی شده است، که اولین تولیدکننده سیلیس ویژه مبتنی بر پوسته برنج در جهان است. پوسته برنج، یک منبع تجدیدپذیر بوده که به عنوان محصول زائد در فرآیند تولید برنج به دست می‌آید. از این پوسته برای کاربردهای متنوعی در بازار مراقبت شخصی استفاده می‌شود.

این همکاری مشترک به تسریع فرآیند تولید یک ماده زیستی فعال کمک می کند. این ماده جدید که با نام تجاری Dow EcoSmooth™ Rice Husk Cosmetic Powder به بازار عرضه شده، مزایای نوری و تجربه حسی منحصر به فردی را برای مصرف‌کنندگان محصولات مراقبت از پوست و مو داشته و کاربردهای آرایشی نیز دارد.

ایزابل آلمیرو دو واله، مدیر بازاریابی و راهبردی جهانی گفت: «همکاری داو با BSB نانوتکنولوژی نشان می‌دهد که چگونه ما همچنان به تعهد خود برای حرکت به سمت محصولات مراقبت‌های شخصی چرخه‌ای و کم کربن عمل می‌کنیم و در عین حال روابط ارزشمندی را با پیشگامان صنعت ایجاد می‌کنیم.»

وی افزود: «این مشارکت نقطه عطف مهم دیگری است که به داو اجازه می‌دهد تا سبد محصولات خود را گسترش دهد که ادعاهای سازگار با محیط زیست را امکان پذیر می‌کند و راه حل‌هایی را ارائه می‌دهد که مزایای با کیفیت بالا و با پشتوانه علمی دارد.»

پودر آرایشی پوسته برنج EcoSmooth محصولی برای مصرف‌کننده آگاه به محیط زیست است. این پودر سیلیس که از منابع طبیعی غیر GMO تهیه شده است، از پوسته برنج، محصول جانبی کشاورزی، به دست می‌آید که در واقع یک فرآیند چرخه‌ای محسوب می‌شود. استفاده از این ماده موجب صاف‌تر شدن پوست شده و مزایایی نوری مانند از بین بردن عیوب و مات کردن پوست را با خود به همراه دارد.

هانگ گفت: «این توافق نه تنها نشان دهنده اولین گام به سوی همکاری بین داو و BSB نانوتکنولوژی در بخش مراقبت شخصی است، بلکه مسیرهای جدیدی را برای سایر بخش‌های تجاری در داو ​​باز کرده است که در آن سیلیس پوسته برنج می‌تواند پایداری و خواص چند کارکردی را ارائه دهد.»

نگوین، مدیر عامل BSB نانوتکنولوژی می‌گوید: «BSB نانوتکنولوژی به ایجاد راه‌حل‌های خلاقانه‌تر و سبزتر برای جهان ادامه خواهد داد و این افزودنی‌ها را از طریق شرکای جهانی مانند داو ارائه خواهد کرد.»

شرکت BSB نانوتکنولوژی محصولات مختلفی به بازار عرضه کرده است. این شرکت از طریق فرمولاسیون شیر مبتنی بر برنج، یک نوشیدنی پرطرفدار در ویتنام، وارد حوزه برنج شد. در حال حاضر این شرکت روی استفاده از پوسته برنج به منظور تولید محصولات مختلف کار می‌کند.