لاک نانویی برای محافظت از سطوح آلومینیومی در محیط بسیار خورنده

شرکت نانو آریسا پوشش لاک نانویی برای محافظت از سطوح آلومینیومی در محیط بسیار خورنده تولید کرده است. شرکت آلومینیوم پارس متقاضی استفاده از این فناوری است.

لومینا گزینه بسیار مناسبی برای سطوح آلومینیومی در محیط بسیار خورنده و شرایط جوی نامناسب است. این لاک دارای توانایی انتقال حرارت بالا بوده و از مقاومت شیمیایی و خوردگی بالایی برخوردار و با استفاده از فناوری نانو خاصیت آنتی‌باکتریال در این محصول ایجاد شده است.

فلز آلومینیوم به صورت کلی یک فلز با مقاومت خوردگی بالاست و در محیط‌هایی با pH خنثی، مقاومت نسبی دارد اما به دلیل استفاده از آلومینیوم در محیط‌های مختلف و نیز در شرایط متنوع دیگر، باید در برابر خوردگی آلومینیوم، حفاظت‌های لازم را انجام داد تا از خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری شود. پوشش لومینا با ضخامت ۲ تا ۵ میکرون، مقاومت خوردگی و شیمیایی بالایی ایجاد می‌کند.

داشتن مقاوت قابل توجه در محیط‌های شیمیایی با خوردگی بالا و همچنین امکان تولید آن در کشور و بی‌نیازی از واردات از جمله مزیت‌های این فناوری است.

شرکت نانوآریساپوشش محصولات مختلفی در حوزه رنگ اپوکسی ضدخوردگی و رنگ آلکیدی ضدخوردگی تولید و به بازار عرضه می‌کند. رنگ‌های شرکت نانو آریسا پوشش دارای مقاومت به خوردگی بالایی بوده که قادر هستند تا عمر سازه‌ها را افزایش داده و هزینه نگهداری را کاهش دهند. این شرکت با هدف تولید محصولاتی نوین و کارآمد در عرصه رنگ‌ها و پوشش‌ها و با بهره‌گیری از پشتوانه دانش و تجربه علمی و صنعتی متخصصان و پژوهشگران داخلی، پا به عرصه صنعت کشور گذارده و درصدد است با استفاده از فناوری‌نانو، کیفیت انواع پوشش‌های صنعتی، ساختمانی، دریایی و خودرویی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و حتی خواص نوینی در این پوشش‌ها ایجاد کند و در نهایت با تامین نیاز بازار داخل، صنایع را از رنگ‌های وارداتی بی‌نیاز نماید. قابلیت‌هایی مانند افزایش مقاومت به خوردگی، خاصیت ضدحریق، ضدخش، ضدجلبک و آنتی‌باکتریال بودن و افزایش مقاومت به پرتو فرابنفش از جمله ویژگی‌های رنگ‌های شرکت نانوآریسا پوشش است.

علاقه‌مندان می‌توانند از غرفه شرکت نانوآریساپوشش در سالن ملل در سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو بازدید کنند.