همکاری مشترک برای توسعه مخازن نانویی ذخیره‌سازی هیدروژن

استیل هد کامپوزیتز (Steelhead Composites) و گرافمچ (Graphmatech) در حال توسعه مخازن ذخیره‌سازی هیدروژن بهبود یافته با گرافن هستند.

این شرکت‌ها لاینر مخازن تحت فشار جدید با کارایی بالا توسعه و تولید خواهند کرد. بهبودهای مورد انتظار شامل کاهش نشت هیدروژن و افزایش مقاومت در برابر شرایط شدید حرارتی و فشاری است.

این مشارکت فناوری، خدمات و موقعیت بازار مخازن تحت فشار پیشرو استیل هد کامپوزیتز را با کامپوزیت‌های گرافن-پلیمر گرافمچ برای اقتصاد هیدروژن ترکیب می‌کند.

فناوری در انتظار ثبت اختراع گرافمچ، تکه‌های گرافن را در ماتریس پلیمری به طور یکنواخت مخلوط می‌کند و بسیاری از خواص شگفت‌انگیز گرافن را حفظ می‌کند. در مقایسه با مواد رقیب، کامپوزیت‌های گرافن-پلیمر حاصل از جمله، نفوذپذیری کمتری نسبت به گازها، رسانایی الکتریکی بیشتر، رسانایی حرارتی بیشتر و پردازش آسان‌تر در طیف وسیعی از فناوری‌های تولیدی دارند.

دکتر مامون طاهر، مدیرعامل و بنیان‌گذار گرافمچ می‌گوید: شراکت با استیل هد کامپوزیتز یک گام بزرگ رو به جلو در ماموریت ما برای فعال کردن انتقال سبز با گرافن است. ما مشتاق هستیم که این پوشش مخزن تحت فشار هیدروژنی تقویت شده با گرافن را با هم توسعه داده و راه‌اندازی کنیم.»

اندرو کورز، مدیرعامل شرکت استیل هد کامپوزیتز می‌گوید: «در حالی که ما در تلاش برای تولید و ارائه بهترین راه‌حل‌های ذخیره‌سازی هیدروژن در سراسر جهان هستیم، از پذیرش فناوری‌های نوآورانه مانند کامپوزیت‌های گرافن-پلیمر گرافمچ بسیار هیجان‌زده هستیم.»

گرافمچ مواد ثبت شده نسل بعدی را برای پشتیبانی از انتقال سبز ارائه می‌دهد. این شرکت بیشتر به دلیل پلیمرهای خود برای اقتصاد هیدروژنی، فلزات بهبود یافته برای برق رسانی، پلیمرهای رسانا برای چاپ سه‌بعدی و افزودنی‌های گرافن برای باتری‌ها شناخته شده است. گرافمچ یک شرکت خصوصی سوئدی با تیمی متنوع از هشت ملیت است که به‌عنوان یکی از اعضای دانشگاه اوپسالا در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد.