کنسرسیومی برای بهبود بتن با کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای

بریدون گروپ (Breedon Group)، به‌همراه فرست گرافن (First Graphene) ، مورگان سیندال (Morgan Sindall) و دانشگاه منچستر، در حال توسعه سیمان توسعه یافته با گرافن هستند که میزان انتشار CO2 در آن به شدت کاهش یافته است. این کنسرسیوم در حال حاضر در حال فرموله کردن سیمان با استفاده گرافن است که در آن از گرافن PureGRAPH استفاده شده است.

این پروژه در اوایل سال ۲۰۲۲ از دولت بریتانیا کمک مالی دریافت کرد. فرست‌گرافن می‌گوید که این پروژه شامل یکی از بزرگترین آزمایش‌های تجاری در نوع خود در سطح جهان است. این شرکت به‌طور همزمان در یک آزمایش مشابه دیگر با یک تولیدکننده مواد شیمیایی ویژه در اروپا همکاری می‌کند.

در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲، فرست‌گرافن جدیدترین افزودنی گرافن و افزودنی‌های بتن خود را عرضه کرد. این محصولات به لیست دیگر افزودنی‌های این شرکت اضافه می‌شود، افزودنی نظیر‌PureGRAPH AM که با همکاری Nanoproof/Glade Chemicals مستقر در آفریقای جنوبی توسعه یافته است و HexMortar، یک مخلوط ملات خشک که توسط GtM Action مستقر در نیوزلند توزیع می‌شود.

فرست گرافن می گوید که خط تولید سفارشی بخش سیمان و بتن آن‌ها در مجموع ۱۱۳ میلیون دلار آمریکا ارزش دارد. مایکل بل، مدیر اجرایی فرست گرافن، گفت: «خوشحال‌کننده است که تلاش‌های ما و شرکای همکاری‌مان در مقیاس تجاری به ثمر نشسته است. یکی از محرک‌های اولیه برای پذیرش راه‌حل‌های گرافنی در این بخش، کاهش انتشار CO2 است. ما شاهد مزایای قابل توجهی هستیم که می‌توان از طریق استفاده از افزودنی تقویت‌شده با گرافن به دست آورد،  همچنین کاهش بالقوه در استفاده از بتن به دلیل خواص فیزیکی بهبود یافته این محصولات از دیگر مزیت‌های این فناوری است.

بل نتیجه‌گیری کرد: «کار با شرکای متمرکز بر صنعت مانند Nanoproof/Glade Chemicals، GtM Action، بریدون گروپ و فاسراک (Fosroc) راه را برای بازاری در حدود بیش از ۱۲۰۰۰ تن PureGRAPH در میان مدت تا بلندمدت باز می‌کند.»